pondelok 30. januára 2017

Veronica Roth: Zárezy smrti

O knihe: Vo svete, kde panuje násilie a neprávo, v galaxii, v ktorej niektorí nažívajú v priazni osudu, má každý človek špeciálny dar. Kým väčšina dokáže vyťažiť zo svojho daru čo najviac, Akosa a Cyru pre ich dary zneužívajú.
Cyra je sestrou tyrana, čo vládne bojovnému národu. Má dar bolesti a sily, čo jej brat zneužíva, aby tyranizoval svojich nepriateľov. Cyra má však na viac, ako byť nástrojom v bratových rukách. Vzdoruje, je rýchlejšia a bystrejšia, než hockto predpokladá.
Akos pochádza z mierumilovného národa a je nadovšetko oddaný rodine. Hoci ho ochraňuje jeho neobyčajný dar, keď ho s bratom chytia vojaci vyslaní Cyrinou rodinou, Akos sa snaží len o jediné – zachrániť najskôr brata na úkor vlastného bezpečia. Akos sa tak v sekunde ocitá uprostred Cyrinho sveta, kde panuje neopísateľné nepriateľstvo medzi ich rodinami a národmi.
Akos a Cyra stoja pred rozhodnutím – pomôcť si navzájom a prežiť, alebo priniesť jeden druhému skazu.

 

Obálka knihy je proste nádherná. Ešte krajšia je keď ju držíte v rukách a môžte si ju pekne pochytať. :D Jedna z najkrajších obálok! 

Postavy v tejto knihe boli veľmi zaujímavé. Bolo ich aj celkom dosť takže sa vyjadrím len k mojim trom obľúbencom. Cyra bola pre mňa veľkou záhadou. Zo začiatku som si ju ani veľmi neobľúbil a keď som začal čítať druhú časť knihy a zistil som že všetky kapitoly sú tam písané z jej pohľadu tak som nebol moc natešený. Ale páčilo sa mi ako sa nám tam postupne odkrývali Cyrine časti života keď bola ešte malá. Nakoniec som si k Cyre nejakú tú cestu našiel a mám ju aj celkom rád. :D Ale občas bola otravná. Bola ale tajomná a pod tým skrývala svoju neskutočnú silu.
Akosa som si obľúbil už od začiatku a mal som ho rád až do konca. S ním to bolo také že z malého chlapca sa stal človek ktorý ma silu prežiť a nezastaviť sa pred ničím. Jediné na čom mu zo začiatku záležalo bolo zachrániť svojho brata Eijeha a utiecť s ním. Začne sa trochu zbližovať aj s Cyrou a to preto lebo je pre ňu niečo ako krotiteľ jej sily. (to som naozaj hrozne vysvetlil ale nevadí :D) 
Ryzek. Tak toto bol teda poriadny hajzel. (prepáčte za výraz) Ale trochu som si ho aj obľúbil. Bol to síce tyran ale Veronica jeho postavu napísala perfektne a naozaj sa teším ako to s ním dopadne. 




Veronica vymyslela úplne nový svet a mala ho prepracovaný do detailov ako sa len dalo. Ja mám sci-fi moc rád a úplne nová galaxia a cestovanie vesmírom bolo niečo pre mňa. Ale nebolo to len také obyčajne sci-fi. To že do knihy a pridala osud a dar prúdu bolo perfektné a úžasne to s knihou ladilo. 
Chcel by som v tom svete žiť a mať nejaký super dar. Teda až na ten Cyrin, ten bol hrozný ale všetci sa jej báli. To bola možno jediná výhoda. 
V knihe sa mi veľmi páčila mapa. Bola taká nezvyčajná ale super. Milujem mapy rôznych svetov a hlavne keď potom môžem prstom prechádzať po miestach kde sa momentálne nachádzajú naše hlavné postavy.





Ale na knihe mi niečo dosť vadilo. A to opisy. Neviem prečo ale tu mi to prišlo trochu nudné a zbytočné všetko opisovať. Ako nie všetky opisy boli zlé ale skôr tie z kapitol Cyri. Ja ju mám rád ale proste jej kapitoly mi naozaj moc nesadli. :/ 
Kniha mala ale dobré tempo a nevláčilo sa to ako predošlé knihy od autorky. (Divergenciu mám rád ale myslím skôr ďalšie dva diely)  
Kniha sa mi páčila aj keď mala svoje muchy. Už teraz sa ale teším na druhý diel pretože koniec tohto bol dosť otvorený. Snáď sa knihy dočkáme čo najskôr. :D 

Moje hodnotenie: 4/5 

Za poskytnutie knihy ďakujem vydavateľstvu SLOVART  a knihu si môžete kúpiť TU!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára