štvrtok 5. januára 2017

Najlepšie z roku 2016 | nie až tak splnená knižná výzva

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt happy new year gifPrajem šťastný nový rok, zdravie, šťastie a veľa skvelých kníh v roku 2017.
Prišiel ten čas, kedy sa všetci začnú vyjadrovať ku knižnej výzve a ja sa úprimne hanbím za to, ako dopadla tá moja.  Knižná výzva roku 2016 vôbec nebola pre mňa. Dala som si za cieľ prečítať 80 kníh a napriek tomu, že som toto číslo pravdepodobne splnila neexistujú o tom žiadne dôkazy. Môj pôvodný plán bol, že by som si tieto knihy zaznačovala tu na blogu, ale postupne sa mi celá tá stránka pokazila a už som nemala nervy na stále upravovanie. Ďalšou možnosťou bolo goodreads (môžete si ma pridať TU), kde si môžete tiež zaznačovať, ktoré knihy ste prečítali a ono by sa to malo samo ukladať do vašej výzvy, ktorú si nastavíte. Neviem prečo práve pri mne, alebo prečo práve ja som si zaslúžila to, že mi goodreads zarátalo len určité knihy, ktoré som prečítala, a tak si ja po pol roku pozerám, že ako je možné že som prečítala 6 kníh... Táto výzva mi asi nebola súdená.
Stále nie som rozhodnutá, či vôbec budem začínať s výzvou na rok 2017, či vôbec budem mať motiváciu, pretože škola ma teraz zasiahla plnou silou, aj keď niet pochýb o tom, že niekedy si oveľa radšej prečítam kapitolu z knihy než aby som sa učila 6 A štvoriek z ekonomiky.
No aby som sa dostala k celej podstate tohto článku, tak som vám chcela napísať nejaké najlepšie knihy alebo najlepšie filmy, ktoré sa udiali v minulom roku (nezaručujem, že všetky spomenuté knihy sú minuloročné novinky).

Fantastic Beasts and where to find them (J. K. Rowling)
Ja som sa do Newta Scamandera zamilovala. mala som tú "nesmiernu česť" ísť na film v českom dabingu a neskutočne ma pobavilo, keď mu preložili meno a celý film ho všetci volali Pán Mlok- ale to je česká špecialita. Hneď po Vianociach som prečítala screenplay, ktorú som si našla pod stromčekom a recenzia by mala byť na blogu už čo nevidieť (tu sa bude nachádzať odkaz). Zatiaľ vám prezradím len toľko, že to, že tento príbeh sa dostal do tohto článku značí, že sa mi tento príbeh vryl do pamäte.
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt fantastic beasts and where to find them gif

Miss Peregrine's Home for Peculiar Children (Ransom Riggs)

Táto kniha, alebo celá séria vytvorila naozaj ošiaľ po celom svete a povedzme si na rovinu ten ošiaľ bol zaslúžený. Moju recenziu nájdete TU. Táto kniha nadchla ľudí po celom svete a taktiež vyšiel aj úspešný film. Nič nemohlo vytvoriť lepší koncept ako zázračné deti, monštrá a trošku lásky (plus k tomu tie obrázky achhhh).

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt Miss Peregrine's Home for Peculiar Children gif

Lady Midnight (Cassandra Clare) 
Ak toto nie je najlepšia kniha, ktorú som tento rok čítala tak potom už neviem, ktorá. Cassandra je moja najobľúbenejšia autorka a zbožňujem všetky jej knihy. Lady Midnight však prekonala už aj tak dosť vysoko posadenú laťku (alebo tak nejak). Tieňosvet je nespochybniteľne ten najlepší! A postavy boli tiež skvelé. Nie len tie nové, ale aj všetkými obľúbený Magnus bane alebo hrdinovia Clary a Jace.  Recenziu nájdete TU. Jediné čo nám fanúšikom ostáva je čakať na Prince of shadows. 

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt lady midnight gif

Throne of Glass (Sarah J. Maas)
Rok 2016 bol skvelým rokom pre fanúšikov fantasy a badass hrdiniek a tiež skvelým rokom pre slovenské vydavateľstvá. Séria Trón zo skla je jednou z tých, ktorá si podmaní vaše srdce a potom vás týra čakaním na pokračovanie. Myslím, že všetky pokračovania boli veľkým prínosom minulého roku. na rovinu, Sarah J. Maas nás všetkých zašliapla vlnou emócií (ak to dáva zmysel).

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt throne of glass gif

Všetky tie seriály 
V roku 2016 sa akoby vrece roztrhlo so seriálmi, či už úplne novými, alebo tými s knižným námetom. Medzi tie najlepšie z môjho pohľadu patrí Stranger Things  - ak ste tento seriál ešte nevideli tak rýchlo na to, pretože je to jeden z najúžasnejších seriálov o mimozemšťanoch aké som kedy videla a obsahuje všetko potrebné aby ste si ho rýchlo obľúbili a stali sa závislými.
Nemôžem nespomenúť novú sériu American Horror Story: Roanoke, ktorú si tiež obľúbilo veľa ľudí. Samozrejme na začiatku 2016 sa odvysielali prvé epizódy Shadowhunters a The Shannara Chronicles. 
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt shadowhunters gif

Ktoré sú vaše obľúbené knihy, ktoré ste čítali a seriály, ktoré ste pozerali?

8 komentárov:

  1. Super článok! Dakujem za inšpiráciu :) .

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Lady Midnight! Jo! Aspoň viem, že nie som jediná, ktorá fičí na tieňolovcoch...A nesmierne sa teším, kedy sa mi dostane do rúk pokračovanie :3

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. aj keď s obálkov druhého dielu nie som až tak stotožnená, neskutočne sa teším :3

      Odstrániť
  3. Já se snažím plnit www.ctenarskavyzva.cz, která není jen o počtu knih (můj cíl je pro 2017 jen 30), ale o tématech, která člověka občas dovedou ke knihám, které by jen tak neotevřel, což se mi moc líbí. Třeba najdeš inspiraci :) (a s evidencí přes databázi knih jsem nikdy neměla problém ;) )

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Já osobně, na knižní výzvy nikdy nebyla. Mám raději filmy. A už jsem měla taky tu čest, zhlédnout Fantastická zvířátka a Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti. Můžu všem doporučit :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Miss Peregrin film so ešte nevidela ale teším sa keď už budem mať volné dve hodinky aby som si ho v klude mrkla

      Odstrániť