piatok 20. januára 2017

10 dôvodov prečo (znovu) čítať Harryho Pottera

Tak pred 6 rokmi, keď som bola ešte malá som v našej knižnici natrafila na knihu Harry Potter a kameň mudrcov. Celá uchvátená som si knihu priniesla domov a prečítala ju na jeden dych, o pár dní som sa v knižnici zjavila znovu a hľadala pokračovanie. Láska k Harrymu a štýlu písania J. K. Rowlingovej mi zostala dodnes. Preto som sa už dávnejšie rozhodla, že si knihy prečítam znovu aby som sa rozpamätala na čarovné Hogwarts. Zatiaľ som si prečítala len prvé dve časti, ale na poličke ma už čaká tretia. Nechcela som písať recenzie, pretože niet človeka, ktorý by Harryho nepoznal. Ale niekedy ma až prekvapuje koľko veľa ľudí Haarryho Pottera nečítalo, len videlo film. Samozrejme aj filmy sú úžasné, ale knihy majú predsa len svoje čaro. Preto som si vymyslela takýto článok, kde som našla 10 dôvodov, prečo by ste mali čítať knihy alebo  10 dôvodov, ktoré by vás mohli motivovať na zopakovanie si celej série.
Na napísanie ma hlavne inšpirovala táto fráza, ktorú som našla o knihách J. K. Rowlingovej:

"They’ve reached the point in popularity that they’ve become classics that you have to read in order to understand parts of today’s society."


1. ODVAHA
Nie len, že postavy v knihe musia zostať odvážne za každých okolností, ale nestrácajú odvahu ani v najťažších situáciách a stoja si za tým, čomu veria. Môže vás to inšpirovať, aby ste sa postavili sami za seba a za svoje názory.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt harry potter courage gif

2. DUMBLEDOROVE MÚDROSTI
Dumbledore je jedna z postáv, ktoré považujem za najmúdrejšie. Vždy má po ruke dobrú radu a jeho názory celkovo stoja za to. Vždy podporuje študentov a nechýba mu zmysel pre humor. Určite nikomu neublíži, ak si niektoré z jeho rád vezmete k srdcu.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt harry potter dumbledore gif

3. PRIATEĽSTVOAko malú, ma Harry Potter o priateľstve naučil veľmi veľa. Aj teraz som sa usmievala nad vzťahom medzi Harrym, Hermionou a Ronom. Ich priateľstvo považujem za jeden z najdôležitejších aspektov celej knihy.
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt harry potter friendship gif

4. HUMOR 
Či už sa nasmejete na kúskoch Grega  a Georga alebo na Hagrodvom rozprávaní, táto kniha vám jednoznačne zlepší náladu. 

Súvisiaci obrázok

5. NAPRIEK FANTASY, MAJÚ POSTAVY AJ ĽUDSKÉ PROBLÉMY
Zoberme si za príklad Harry Potter a ohnivá čaša, kde sa musel Harry vysporiadať so stratou strýka a ostatný so smrťou Cedrica.
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt cedric diggory gif

6. LÁSKA JE SILNEJŠIA AKO ZLO
Dôkaz tohoto nájdete hneď v prvej knihe, keď Harryho mama zachránila Harryho.
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt lily potter gif

7. ÚTEK Z REALITY
Nie len, že si na sto percent nájdete postavu v knihe, ktorú si hneď obľúbite, ale máte aj možnosť utiecť z našeho nudného sveta do Rokfortu a sveta mágie, kde je všetko možné. 

8. MNOHO ĎALŠÍCH PRÍBEHOV
Ak už ste Harryho Pottera dočítali celého - netreba zúfať! Čaká na vás ešte mnoho kníh z čarodejníckeho sveta ako napríklad Harry Potter and the Cursed Child alebo Fantastic Beasts and where to find them.  
Mic animated GIF

9.  FILMY PREDSA LEN NIE SÚ TO, ČO KNIHA
Ako sa preukáže takmer pri každom filmovom spracovaní kníh, napriek tomu, že filmy sú skvelé, vždy vám v knihe ponúknu viac. A tak je to aj v tomto prípade - niektoré detaily, alebo scény sa do filmov totiž nevošli a preto, ak je vašou výhovorkou na nečítanie, že už ste videli filmy - je to irelevantné. 
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt harry potter gif

10. FANDOM
Asi by som zradila svojich ľudí, keby som nespomenula tento bod. Na celom svete sú milióny ak nie miliarda) fanúšikov Harryho Pottera a vždy tu máte množstvo fanartov, fandom videí alebo len vtipných obrázkov na Tumblr (+ fanfiction, ale k tomu sa verejne nepriznávam, to je moja temná stránka)
PS: po zhliadnutí nasledovného gifu, vám musím povedať aby ste zachovali pokoj, ale je to jednoducho veľmi šialený fandom. 

A čo vy? Čítali ste už Harryho Pottera? Aký je váš názor?  Alebo ste videli len filmy? 

4 komentáre:

  1. Já se musím přiznat, že jsem zatím četla jen první díl. (Ano, stydím se :c) Časem si určitě chci přečíst i ten zbytek, protože to určitě stojí za to :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. treba treba, ako som spomenula, Harry Potter je dnes už jednoznačne must-read

      Odstrániť
  2. Super clanok, prave dnes som si chcela vypozicat harryho (8) v kniznici, ale niekto ma predbehol :(
    LIFE IN PICTURES BY LU

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Milujem HP a toto bol jeden skvelý článok! :)

    OdpovedaťOdstrániť