nedeľa 13. decembra 2015

Knižný Advent | Vianočné tradície - Natalie

Ahojte :)
Mildo už postol svoj článok tohto typu, z čoho vyplýva, že som na rade.
Knižný advent organizuje Adrián z blogu Universe of wonderfull books a u neho nájdete aj zoznam ďalších článkov, ktoré ešte Knižný Advent prinesie.
Tento článok teda bude zhrnutím vecí, čo sú pre mňa na vianoce typické a tradície, ktoré u nás doma fungujú každý rok. Dalo by sa to aj nazvať Vianočná rutina, nie?



U nás sa vianoce začínajú pomerne skoro. Ja šaliem už od októbra až sa rodičia boja, že vyplytvám všetku náladu vopred. Vždy všetko ozdobujem ja a zvyšok rodiny nemusí nič robiť. Keď nad tým tak rozmýšľam, ja som vlastne skvelá!
Najdôležitejšia vec u nás cez vianočné sviatky sú oblátky s medom. Už teraz máme doma dve krabice vďaka mojej babke. Každý deň zjeme najmenej balík a potom sa postavím na váhu a ide ma rozdrapiť.
Okrem oblátok u nás samozrejme nesmú chýbať medovníky, alebo milióny iných koláčov. Najhoršie na tom je, že posledné dva roky babka odovzdáva svoje recepty mne a ja musím všetko piecť. Potom mi to ani nechutí, keď som nad tým strávila celý deň.
Ja sa na pečenie teším, len keby toho nebolo tak veľa. Minulý rok sa stalo, že som piekla päť plechov medovníkov len na to aby na ne mohol môj brat cukrovou polevou nakresliť lebky. Achh...


Ja neviem či to len u nás, alebo ešte u niekoho iného sú celé vianočné sviatky zapálené sviečky. Mne to totiž pripadá ako keby moja mama všetky sviečky čo dostane počas roka vytiahla cez advent aZobrazuje sa PicsArt_12-13-02.10.50.jpg Zobrazuje sa PicsArt_12-13-02.10.50.jpgZobrazuje sa PicsArt_12-13-02.10.50.jpgpostupne ich zapaľovala v každej izbe jednu.

Všetci sú nervózny lebo nemajú darčeky - to som sa ja tento rok prekonala a už má skoro všetky.
Ja som len rada, že ma už tento rok nenútia chodiť do kostola. Je to pekný zvyk, keď spolu rodina ide v nedeľu na omšu, ale u nás by chceli do tej zimy vykopnúť len mňa. Ale nikdy si nenechám újsť polnočnú omšu, aj keď nie som veľký kresťana do kostola nechodím. Musím uznať, že je tam taká skvelá atmosféra, že tam naozaj musím byť.

Darčeky už mám zabalené (len tak ako mi to moje neumelecké skills dovolili) a výzdobu rozvešanú. Tento rok som sa rozhodla, že trochu okrášlim aj svoje poličky s knihami. Vždy ich aj trochu inak rozmiestnim a popresúvam. hneď pod poličkami v skrini mám schované darčeky, na ktoré som tento rok minula enormných 7O€. Pri tom som ostala prekvapená, že najviac peňazí išlo na darček pre kamarátku. Ani som sa nenazdala a peniaze boli fuč :D

Nastalo obdobie, kedy ľuďom začína zima liezť na nervy. Neslnečné počasie, zamračené a upršané mne však vyhovuje. Aspoň môžem sedieť doma pod paplónom s knihou a teplým čajom alebo kávou.
Čaj je vec, ktorá pre mňa k zime neodmysliteľne patrí. Pekne si nakúpim nejaké tie zimné edície čajov so škoricovou príchuťou napríklad a potom ich všetky sama vypijem.

Vianočné trhy sa cez vianoce stávajú stálou súčasťou môjho programu, aj keď si tam nikdy nič nekúpim. Punč je asi jediná vec, čo si na trhoch kupujem, aj to už máme vystriehnutý stánok s tým najlepším. Neľúbim cigánsku, ani trdelník už moc nemusím, takže v poslednej dobe žijem len na punč (jasné, že detskom ;) ).

Pred prázdninami si pripravím to-read list, plný kníh, ktoré by som do nového roku chcela prečítať. Teraz sa tam nachádzajú knihy od Johna Greena, ako Will Grayson, Will Grayson. Tiež si zostavujem wishlist, ktorý už nájdete TU. A nečakane vymýšľam aj nejaké vianočné blogové projekty - ktoré ešte nemám celkom domyslené :D
Ako každý rok aj tento som vymenila svoje obyčajné záložky za novú - vianočnejšiu :)

Vianočný stromček budeme stavať asi až na budúci víkend, alebo keď sa môjmu otcovi bude chcieť zájsť babke na záhradu spíliť ho. Zase to ale budem mať pod palcom ja! :D
A potom už len prežiť Štedrý deň! Hádam sa nepozabíjame, lebo to je u nás bežné.

Nezostáva mi nič iné, len sa tešiť na prázdniny (a dúfať, že v piatok nebudem musieť ísť do školy) a na Vianoce! Prajem veselé a šťastné Vianoce všetkým! Hlavne si užite pohodu a nenechajte si tieto sviatky ničím znepríjemniť!
A aká je vaša predvianočná príprava?



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára