pondelok 5. októbra 2015

Zuzka Šulajová - Džínsový denník 5

Za recenzný výtlačok ďakujeme Slovenskému Spisovateľovi.

Odkedy sa Paula rozišla s Lukášom, jej život akoby stagnoval. Potom však Patrik príde s návrhom, aby s ním išla navštíviť brata do Sydney. Paula spočiatku odmieta, ale nakoniec odcestuje spolu s Denisou, ktorá práve rieši osobnú drámu. Paula sa prekvapivo rozhodne zostať v Sydney celkom sama. Spoznáva rôznych ľudí, rôzne kultúry, cestu jej skrížia problémy, ale aj chalan, ktorý jej pomôže – paradoxne i roztápať ľady medzi ňou a Lukášom. Paula sa bude musieť rozhodnúť: ostane žiť v cudzej krajine alebo sa vráti na Slovensko, kde je všetko hore nohami?


Na celom Slovensku nie je človeka, čo by nepoznal Džínsový denník. A všetci sme na túto rýdzo slovenskú sériu hrdý. 
Ani si nepamätám kedy sa mi dostala do rúk prvá časť. Bolo to už hrozne dávno. Skoro nič som si nepamätala ale počas čítania tejto časti som sa postupne rozpamätávala. 

Rozhodla som sa, že túto recenziu nebudem zbytočne predlžovať a nechám ju jednoduchá a polopatistickú. Nejak sa mi to k tejto knihe hodí. Nebola nijako zamotaná a ani prečančaná, tak by som chcela aby aj recenzia bola taká. 

Dej nebol zlý a však niektoré momenty boli oveľa lepšie ako iné. V niektorých častiach som sa cítila trochu unudene a zaspávala som. Inokedy to zas stálo za to. 


Ak si pamätáte koniec štvorky, tak viete, že ten naštval asi každého. V štvorke som Lukáša mala celkom rada, ale tým koncom to pokazil. Môj hnev sa nejako preniesol aj na túto časť a nemohla som sa toho striasť akokoľvek som sa snažila ja, alebo aj on. V predchádzajúcej časti ma sklamal a v tejto si to postupne po troškách vyžehloval.
A potom je tu Paula Semoková.  Vždy som ju považovala za veľmi vtipnú a rôznorodú postavu. Teraz sa však z nej vykľula nudná a v podstate nežijúca osoba - aspoň do chvíle kým odišla do Sydney. To bolo to najlepšie čo mohla spraviť. Spoznávala tam nových ľudí a celkovo kultúru. Pomohlo jej to vyliečiť zlomené srdiečko a postupne zmieriť hnev k Lukášovi.

Všetci mali v tejto časti aj vlastné problémy ako napr. Denisa. Napriek tomu som bola s koncom spokojná. Aj keď niektorí ľudia zrovna neboli nadšený ale mne to nevadilo :D

Prepáčte, že som sa na túto recenziu takto vykašlala, ale času je málo a nápadov ešte menej. Fantázia nulová v poslednom čase ale aj tak dúfam, že vás aj len toto moje mierne zhrnutie pár inf navyše navnadí aby ste si doplnili sériu.

Kniha mala aj svoje muchy a nebola to najlepšia časť série. Preto môžem dať najviac 3/5 :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára