nedeľa 4. októbra 2015

John Green- Poučka o podstate predvídateľnosti Katherín


O knihe: Colin Singleton má vo vzťahu k nežnému pohlaviu svoj jasný typ – dievčatá, ktoré sa volajú Katherine. 
Má to však chybu – zakaždým od nich dostane kopačky. Stalo sa mu to už presne devätnásťkrát. Tento veľký fanúšik prešmyčiek má odrazu strach, že je odpísaný, lebo zo zázračného dieťaťa zrejme nikdy nevyrastie dospelý génius, a tak sa vyberie na road trip. Vo vrecku má desaťtisíc dolárov, za pätami krvilačného diviaka a na sedadle spolujazdca najlepšieho kamaráta s nadváhou a s nehynúcou láskou k Sudkyni Judy, ale chýba mu Katherine. 

Colin má jasný cieľ: dokázať platnosť Poučky o podstate predvídateľnosti Katherín. Dúfa pritom, že pomocou nej získa možnosť predpovedať budúcnosť akéhokoľvek vzťahu a tak pomstí všetkých nešťastných zberačov kopačiek. Čo sa však v skutočnosti vďaka poučke stane? Svoju úlohu v premene citového života hrdinov zohrá láska, priateľstvo aj mŕtvy rakúsko-uhorský arcivojvoda!



Osobne som čakal nejaký super pútavý príbeh ako boli Papierové mestá. A nie nudný roadtrip ktorého ciel som ani poriadne nechápal. Zo začiatku to vyzeralo fajn. Veď nekupoval by som si knihu keby ma nezaujala. Anotácia vyzerala tak dobre a potom sa to zrazu po pár stranách celé zrútilo a z tejto knihy sa stala matematická kniha plná nudných poučiek a o tom že je Colin zrútený z toho že mu Kathrine XIV dala kopačky. 

Veď keby jej stále nehovoril a nepýtal sa či ho ľúbi tak by mu ich možno nedala. Colin bol trápny, usmrkaný a naivný... Absolútne my nesadol. Aby som tu nepísal iba o ňom tak tu bola jedna postava ktorá bola pre túto knihu jedinou možnou záchranou a tým je Hassan. Jeho vtipné scény ma jediné držali pri tom aby som sa vôbec dostal na stranu 116. Potom som tú knihu doslova odhodil a mal som chuť ju spáliť. Ale Hassan bol fakt super. Jediná normálna postava.
Ďalej tu bolo dievča menom Lindsey ktorá chodila zhodou okolností s iným Colinom. Fajn. To ho autor nemohol nazvať inak. A fakt že Colinovi sa tá Lindsey aj celkom páčila no mal k nej ,,odpor,, iba kvôli tomu že sa nevolá Kathrine. Vážne?! Ten človek musí byť psycho aby sa mu páčilo iba meno Kathrine. V takom prípade keby mu ďalej dávali Kathrine kopačky, by mu mohlo prepnúť a stal by sa z neho dajaký vrah posadnutý dievčatami menom Kathrine. A zasa sme pri ňom. Vidíte ako ma ten človek štve? Ale už koniec s postavami lebo inak by som to tu písal do večera a vás by taký dlhý článok ani nebavil. 


Dej bol pomalý a nudný a preto som 100 strán z knihy čítal asi 2 týždne. A to je dosť na 100 strán. A ako som už spomínal tu matematickú knihu. Kniha bola plná divných grafov a ja som skoro všetkým ani nechápal. To my tam dosť vadilo. Podľa mňa niektoré tie grafy boli dosť nepotrebné. Ďalej my v knihe dosť prekážali aj samé vysvetlivky. Takmer na každej druhej strane bolo po nejakej vete číslo a pod textom deju boli vysvetlivky. Niekedy sa stalo že polka strany bol dej knihy a polka vysvetlivky. Povedzte my načo?! Stačilo pár vecí vysvetliť a nie každú vetu. A ten nudný roadtrip. A nudné myšlienkové pochody Colina. O tom aký je ranení z toho že mu Kathrine dala kopačky a furt tie keci o nejakej divne nudnej poučke ma proste ubíjali. 


Túto knihu považujem za asi najhoršiu Greenovku. Neviem aký máte na to názor vy ale inak nemám proti Greenovi nič. Papierové mestá boli super. Ale táto kniha bola pre mňa sklamaním a to som sa na ňu tak tešil... Ale za dobrý námet dám knihe 1 hviezdičku ale inak nič. Tak a to by bolo také krátke zhrnutie o tejto knihe a ja dúfam že nie som jediný komu sa táto kniha nepáčila. Aj keď viem že veľa ľudom sa páčila. 


Moje hodnotenie: 1/5 

Podelte sa o svoj názor aj vy. Páčila sa vám táto kniha? 


1 komentár: