nedeľa 18. októbra 2015

Jamie McGuierová - Prozreteľnosť

Anotácia: Vysokoškoláčka Nina krátko po smrti milovaného otca spoznáva sympatického, trochu tajomného mladíka. Čoskoro sa ukáže, že ich stretnutie na autobusovej zastávke nebolo náhodné. Jared Ryel ju pozná lepšie než najbližší priatelia z internátu. Čoskoro medzi nimi preskočí iskra, lenže Jared akoby sa obával naplno prejaviť svoje city, pretože táto láska je z kategórie zakázaných... Jedného dňa Ninu na ulici osloví neznámy muž a dožaduje sa dokumentov o prevode časti otcovho rozsiahleho majetku.
Po vyhrážkach od bývalých otcových spoločníkov sa Nina dozvedá, že otec v skutočnosti žil dvojakým životom. Hoci to znie neuveriteľne, zaplietol sa do nebezpečnej hry so samotným peklom. Temný vojvoda sa dožaduje niečoho, čo im vzal, a Nina spočiatku nemá ani potuchy, o čo ide. Ochrániť ju môže iba Jared, ktorý má neuveriteľné, priam nadľudské schopnosti a s ktorým ju spája viac než priateľstvo.

Najprv som o tejto knihe počula od kamarátky, potom som o nej čítala a nakoniec bola všade. Chvíľu  (neklamme si, bolo to dobrého trištvrte roka) mi trvalo kým som sa ku knihe dostala, ale... teraz som tu, aj s recenziou :D

Táto kniha mala jedinú chybu, ktorú som ja nazvala Twilight symptome. Twilight mi pripomínalo konkrétne to, ako Nina asi v polke knihy stála v daždi a vôbec ju netrápilo, že je podchladená a že môže zomrieť, lebo proste potrebovala znovu vidieť Jareda. Ešte niekomu to pripomína tú časť Twilightu (ani si nepamätám ktorú), kde Bella jazdila na motorke a skákala z útesu len aby mohla znovu vidieť Edwarda?

Keďže, kniha sa točí okolo Niny a Jareda (ako môžete vidieť vyššie), bolo jasné, že romantika nebude chýbať - aspoň to som si myslela. Celú knihu sa dokopy nič nestalo, lebo raz nechcela Nina Jareda a raz zase Jared Ninu. Nemohli vynechať veci, ako keď jeden chcel ochrániť toho druhého a naopak. Zase ten Twilight! -,-
A keď už konečne boli spolu, tak sa jej ani nechcel chytiť.... zase to niečo pripomína, že?


Ani po obsahovej stránke sa nedá kniha brať ako nejaká akčná fantasy. Bolo to skôr psychologické a nerozhodné týranie mojej duše. Až ma bolelo aj za nich keď sa stále rozchádzali.
Na konci - cca posledných 5O strán - sa to mierne rozbehlo a dej začal naberať na obrátkach.
" Peklo chce našu smrť a nebo nám nepomôže. Neviem čo mám robiť..."
Všetci proti všetkým a tak... Aj ich vzťah nabral na rýchlosti a Edward ...teda Jared... konečne dal Nine to čo chcela :D Koniec by sa z tejto stránky dal označiť ako 4x za 24 hodín :D 
"Jared sa tak veľmi usiloval zachovať moju cudnosť, ako som sa jej ja túžila zbaviť."
Nina bola veľmi sympatická postava. Až na jej mierne prehnané martýrske a samovražedné a sebaobevacie (?) sklony, by z nej bola celkom dobrá kamoška. Bola však len človek (na čo sa nezabudla patrične posťažovať) a preto jej bola odpustená nerozhodnosť, uplakanosť a otravnosť.
"Znova  a znova som si pripomínala smútok, čo sa mu v očiach zjavil tesne predtým, než ma opustil. Musím ho vidieť."
Keby som o Jaredovi dopredu nevedela, že je poloanjel, asi by si myslela, že čo taký creepy stalker robí v tejto knihe?! Nakoniec som ale z neho bola mierne sklamaná. Na to, že bol neskutočne pekný bol aj džentlmen, ale miestami dosť trápny :D Ale, tak ... správna romantická kniha sa bez trápností nezaobíde...
Claire - Jaredova sestra, mi zo začiatku pripadla ako riadna bitch. Neskôr som si ju obľúbila zo všetkých postáv najviac. Keď si predstavím, aké super by bolo, prečítať si knihu o nej. Taká riadna badass hrdinka, akú potrebuje každá kniha!
Ryan mi zo začiatku liezol riadne na nervy, postupne som si ho ale obľúbila a on si prebojoval cestu k môjmu srdcu. Hrdinský, odvážny a správny chalan, ktorý si jednoznačne zaslúži niekoho lepšieho ako Ninu, ktorá si ho neváži.

Čakala som veľkolepí koniec a ten som aj dostala. Nie však v mojej vysnenej podobe epic final battle, ale v podobe mega romantického gesta z Jaredovej strany. Vlastne som to čakala ceú knihu...čiže to ani nebolo moč prekvapčo ... škoda...

Kniha má vážne skvelý potenciál a príbeh, dúfam, že dvojka a bude trošku viac rozbehnutá, než tento diel. Nesklamala ma, ale ani neprekvapila a preto jej dám 3/5.


2 komentáre:

  1. Jedna z najlepších recenzií aké som kedy čítala, vážne. :D Pobavila a konečne mám jasno v tom či tú knihu chcem alebo nie. Pretože, rovnako ako ty, už hodnú chvíľu (čiže ten štvrťrok) okolo nej v kníhkupectvách neustále obsmŕdam a uvažujem, kúpiť - nekúpiť. :D Takže ďakujem. (www.abookbae.blogspot.sk)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že som ti pomohla :) nezabudni potom (ak si sa rozhodla kúpiť si ju) aj ty napísať recenziu :)

      Odstrániť