sobota 17. októbra 2015

Amy Tinterová - Reset

Konečne som sa dokopal k napísaní recenzie, ktorú som vám sľúbil. Je to síce neskôr ale predsa.

O knihe: Pred piatimi rokmi dvanásťročnú Wren trikrát strelili do hrude. Po 178 minútach vstala z mŕtvych ako resetka: silnejšia, rýchlejšia, odolnejšia. A bez emócií. Ale je to skutočne tak?
Čím dlhšie sú totiž reseti mŕtvi, tým menej ľudského v nich po oživení zostáva. Wren 178 je najnebezpečnejší reset v Texaskej republike. Teraz, ako sedemnásťročná, slúži v polovojenskej jednotke Korporácie pre ľudskú evolúciu a zaľudnenie.
Wren je skúsená bojovníčka poverená výcvikom nových resetov, ale jej posledný nováčik - Callum Reyes - je najhorší, akého kedy videla. Callum bol oživený už 22 minút po smrti, a tak prakticky zostal človekom. Má príliš pomalé reflexy, nevhodné otázky a jeho večný úsmev vyvádza Wren z miery. Stále však zodpovedá za jeho výcvik. Keď Callum odmietne splniť rozkaz, dostane Wren poslednú šancu podriadiť ho disciplíne - inak ho bude musieť zlikvidovať. Wren doteraz poslúchla každý rozkaz a vie, že keď sa vzoprie, zlikvidujú aj ju. Ale zároveň sa nikdy necítila taká živá ako s Callumom...


Túto knihu by som opísal dvomi slovami. Zombie apokalypsa. Viem. Asi si myslíte, že o čom to trepem, ale keď si prečítate knihu a budete vedieť, že čo sa tam deje, tak budete mať asi rovnaký názor ako ja. Ide tam o to, že keď niekto zomrie tak ožije a zabiť ho môže len strela do mozgu. A potom aj to, že nektorým resetom začnú pichať divné injekcie po ktorých majú chuť na mäso a sú agresívni. To by bolo asi o tom prečo považujem túto knihu za zombie apokalypsu. Ale to nemení nič na tom, že je tá kniha super a originálna.

Wren je jedna z ďalších úžasných knižných hrdiniek. Malo by to byť asi jasné, veď je reset a je silná, rýchla a no proste úžasná. Postupne zistíte že aj Wren dokáže byť milá, vedieť milovať a nebyť len bezcitná mrcha ako som si spočiatku myslel podľa anotácie.
Callum. Toho som mal najradšej z celej knihy, pretože on vedel aj v tej najhoršej situácií byť pozitívny a vedieť nahodiť úsmev aj keď ste boli úplne napätý.  
Ever som mal celkom rád a bolo my jej strašne ľúto. Škoda že jej autorka nedala väčšiu budúcnosť. 
Ku koncu sa pridala aj Adina ktorú som nemal veľkú možnosť spoznať.  Ale zdala sa v pohode. 

Kniha bola podla môjho vkusu najskôr dosť chaotická a niektoré veci vám autorka prezradila až v polke knihy a vy ste dovtedy ani nechápali čo to znamená. Neskôr sa to ustálilo a už som sa ani nestrácal v deji ako na začiatku. Autorka celkom zaujímavo pretvorila náš svet do niečoho čo mohla aspoň viac rozvinúť. Boli tam nejaké tie hluché miesta ale dalo sa cez to prehrýzť. Aby som na tejto knihe nehľadal iba mínusy, tak kniha ma fakt bavila a bol som do toho zažratí. Ani mi netrvalo dlho aby som túto knihu prečítal.
Ale ešte jednu vec chcem vytknúť a tou je to, že podľa mojich informácií nebude preklad druhého dielu. Načo potom vydajú prvý diel, ktorý má dosť otvorený a zaujímavý koniec a nevydajú druhý? To z duše nenávidím. Ničí mi to život keď nemôžem vedieť že ako sa to všetko vyvinie. To radšej tú knihu ani nevydávajte. Nemá to zmysel. 

Knihu hodnotím pozitívne aj keď má nejaké tie chyby. A určite túto knihu odporúčam všetkým fanúšikom dystopií. 


Moje hodnotenie: 4/5

Mildo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára