utorok 28. apríla 2015

Richelle Mead - Upírska akadémia #2: Mrazivý bozk

V originály: Vampire Academy #2 - Frostbite
Oficiálna anotácia: 
Rose miluje Dimitriho, Dimitri možno cíti niečo k Tashi a Mason by položil vlastný život, len aby mohol byť s Rose.
Na Akadémii sv. Vladimíra sú zimné prázdniny a Rose sa cíti všelijako, len nie sviatočne. Útok strigojov postavil všetkých do pozoru a Akadémia je priam zaplavená strážcami vrátane Rosinej matky Janine Hathawayovej. A akoby slovné a fyzické potýčky s matkou nestačili, Dimitri má oči len pre Tashu, Mason sa až po uši zamiloval do Rose, ktorá sa každú chvíľu ocitá v Lissinej hlave, práve keď si to rozdáva so svojím frajerom Christianom. Strigoji vo svojich útokoch nepoľavujú a moroji ani strážcovia nechcú nič riskovať, a tak je výročný lyžiarsky zájazd pre všetkých povinný! Zasnežené pláne a luxusné lyžiarske stredisko poskytujú len ilúziu bezpečnosti, ktorú musí Rose opustiť, keď jej traja kamaráti zaútočia na silnejších a nebezpečnejších strigojov. Rose prichádza na pomoc iba Christian, ale každé hrdinstvo má svoju cenu.

Po filme som sa dostala k knihe #1, ktorá bola úžasná! Hanbu ale nespravilo ani pokračovanie, ktoré mi sadlo hlavne keď som čítala cez zimu. 


Bohužial, ani v tejto knihe sa nedočkáme moc Dimitri & Rose scén.  Aj keď podľa Rosiného správania by som povedala,m že zrovna v tejto časti jej na Dimitrim až tak nezáležalo alebo to nedávala najavo. Osobne som sa chystala na pokračovanie ich zakázanej love story, ale márne. Očakávala som, že ich vzťah sa bude postupne rozvíjať,čo ma viac menej nie sklamalo, ale skôr prekvapilo. Rose na miesto toho aby milovala Dimitriho, flirtuje s Masonom (och Mason) a inými chalanmi, čo ma ale privádza k Adrianovi. Nejaký záhadný moroj na lyžiarskej chate. Najprv to vyzerá, že sa mu Rose páči iba po fyzickej stránke, ale hádajte čo, Adrian má aj city! A má aj veľa ďalších tajomstiev. a to, Lisa a Christian nám to okorenili a okorenili to zaručene aj Rose, ktorá sa vždy pri najpikantnejších scénach ocitla v Lisinej hlave.



Táto kniha mi pripadala vážnejšia ako jednotka. Možno to bolo aj tým, že Rose už nie je decko, už si niečo preskákala a je zodpovednejšia. A mohlo to byť aj tým, že sa do knihy pridali nové postavy (nie staré ale staršie), Janine Hathawayová, Rosina matka.... nikto , aspoň teda ja som nečakala, že bude až taká tvrďaska. Ale ani môj prvotný odpor k nej dlho nevydržal, len dokým sa neukázalo, že jej na Rose skutočne záleží. Taktiež sa pridala aj Tasha Ozerová, Christianova teta, ktorá má BTW zálusk na Dimitriho, kvôli čomu nemusí nájsť miesto v srdci niektorých čitateľov. (Inak Mia v príbehu nečakane zohrala dosť veľkú rolu.)

Keďže už od začiatku sa na nás valilo dosť mŕtvych strigojov, dampírov aj morojov, nikdy som sa nenudila. Strigoji tzv. zmúdreli a konečne našli cestu ako sa dostať aj cez ochranné štíty. Nikde nebolo bezpečne. Taktiež sa blíži revolúcia vedená Tashou. Budú moroji bojovať po boku dampírov?

Koniec ma dorazil! Doslova! Keď som ho čítala bolo pol jednej ráno a rodičia ma už nútili ísť spať. Ale bez dočítania by som určite nezaspala. Zavrela som sa do kúpelne a necchala sa dožrať koncom tejto časti. Rose s Christianom snažiaci sa zachrániť svojich priateľov, ktorí sa vydali na honbu za strigojmi, čo by sa mohlo pokaziť? No všetko!

Asi tak 4,5 z 5 hviezdičiek. (Našla som si značenie :DD)


-Nataly.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára