pondelok 15. mája 2017

Peternelle van Arsdale - Netvor je zver

O knihe: Alys mala sedem rokov, keď sa zjavili požieračky duší. Spolu s ostatnými deťmi ju zachránili a zverili do rúk pobožným dedinčanom v neďalekej osade. Po ôsmich rokov života v strachu sa v Alys niečo zlomí. Cíti, že má niečo spoločné s požieračkami duší, a možno aj s Netvorom, čo obýva okolité lesy. No na duši ju ťaží zvláštny dar, o ktorom nemôže nikomu povedať - okamžite by ju označili za bosorku a upálili. Mladé dievča však dychtí po slobode.
Po rodinnom nešťastí, sa ocitne uprostred toho najtemnejšieho lesa a spomína na detské rýmovačky, ktoré ju varovali pred Netvorom. V lese jej ale hrozí nebezpečenstvo nie len z temných zákutí... ale aj z hĺbky jej srdca i duše. Ani Netvor, ani Alys totiž nie sú tým, za čo ich ostatní považujú.





Obálka knihy je priam dokonalá. Celá tá obálka pôsobí tak desivo a tajomne. Veľmi sa mi táto obálka páči. A to je asi jediné na tejto knihe.


Na túto knihu som sa veľmi tešil. Akože fakt že moc moc tešil. Dokonca sa mi aj na začiatku veľmi páčila. Možno prvých 50 strán bolo fakt že dobrých a aj trocha desivých ( ale naozaj len trocha). No potom mi to prišlo nudné, nezaujímavé a nevedel som sa nejak ponoriť do príbehu a čítať aspoň pol hodinu vkuse. Proste som to stále odkladal a nevedel sa začítať. Prostredie bolo opísané fakt dobre a proste kniha bola dobre napísaná. Ale po príbehovej stránke... Dokonca ani prvé stretnutie s netvorom nebolo ani trocha desivé.
Celá kniha mi proste prišla divná. Hlavná hrdinka absolútne nijak nezaujala. Dokonca mi trochu aj liezla na nervy.
Prišlo mi že autorka nevyužila celý potenciál tohto príbehu a niekedy sa zaoberala fakt zbytočnými vecami a bolo to únavné.
Nakoniec som bol z knihy veľmi sklamaný čo ma aj veľmi mrzí lebo som sa fakt tešil že si ju prečítam.
Táto kniha by podľa mňa nemala byť označovaná za strašidelnú. Ale iba za fantasy. Nič viac.
Neviem ani čo by som o tejto knihe ešte povedal lebo, priznám sa, ani som ju nedočítal. Možno to bolo spôsobené aj mojou čitateľskou krízou a možno sa ku knihe raz vrátim.

Moje hodnotenie: 1,5/5 (pol bodu za obálku)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára