nedeľa 28. júna 2015

Cassandra Clare - Mechanický anjel ( Pekelné stroje #1 )





Oficiálna anotácia: Šestnásťročná Tessa Grayová sa vydáva na dlhú zaoceánsku plavbu, aby vo viktoriánskom Anglicku našla brata. V Londýne plnom upírov, bosorákov a iných nadprirodzených bytostí, ju čaká doslova hrôza. Útočisko nájde u Tieňolovcov, ktorí jej prisľúbia pomoc, ak im na oplátku poskytne svoje tajomné schopnosti. Tessu očaria najmä dvaja najlepší priatelia: Jem, za ktorého peknou tvárou sa skrýva temné tajomstvo, a modrooký Will, ktorý od seba všetkých odháňa štipľavými komentármi a nevyspytateľnými náladami. Tessa pochopí, že si bude musieť vybrať, či zachráni brata, alebo pomôže novým priateľom zachrániť svet a že láska je to najnebezpečnejšie kúzlo zo všetkých.


 


Och ja tú Cassie tak milujem. A milujem aj túto knihu. Ja vlastne milujem Willa, Tessu, Jema a všetko v nej. Celý dej bol perfektný a zapadol do Londýna 18. storočia. Znovu som sa cítila akoby som bola priamo v tom čase s tými ľuďmi.

Začnem pekne od povrchu. Obal sa mi síce bohvieako nepáčil, ale hneď ako so uzrela ten pôvodný,
bola som vďačná aj za ten čo máme my. Veď tie osoby na anglickom sú strašné.
My máme aspoň toho anjela.

Ďalšia vec, ktorú som ocenila a dosť u mňa zabodovala, boli úryvky á la citáty na začiatku každej kapitoly. Nie že to len vopred naznačovalo o čom bude kapitola, ale to aj vystihovalo postavy (hlavne Tessu a Willa) Niektoré si aj pamätám <3
Taktiež sa úryvky nachádzali aj kade tade v texte. Bolo to ako milión kníh v jednej - milión mini dejov.

Tessa - proste skvelá postava. Kto by si neobľúbil osamelú, z časti stratenú, knižnú dušičku? Zamilovala som si ju hlavne kvôli tomu, že bola takú blázon do kníh ako ja (alebo TY čo práve čítaš túto recenziu). Dokonca som si kvôli nej požičala Príbeh z dvoch miest od Charlesa Dickensa (keď dočítam, chcela by som napísať recenziu).  Zo začiatku bola tak osamelá a tak zradená. Veď kto by nebol keby mu zomrela teta a jediný príbuzný - brat - by bol v Londýne na opačnom konci sveta? Taktiež keby vás zradil a v podstate predal niekomu diabolskému ( no spoil ) ? Vytrpela si toho dosť a aj to mohlo byť dôvodom prečo mi bola sympatická. Na to, že bolo 18. storočie bola riadne odhodlaná. Odvaha jej nechýbala ani keď sa zamiešala do inštitútu plného tieňolovcov (ešte aj sexi tieňolovcov xD ).

Will - zamilovanosť level ∞ . Samé úžasné postavy. Will bol prostparabataia, ale iba pokým neuzrel to tmavovlasé modrooké dievča keď ho zachraňoval.
e fešák. Ešte aj tie hlášky, Herondalovci sa proste nezaprú. Chvíľu bol ale milý, potom odťažitý. Niekedy som si fakt nebola istá čo k Tesse vlastne cíti. mala som dojem, že je riadne zmätený. Ale potom tie listy... veď zistíte. A hlboko- hlboko - hlboko pod Willovou ochrannou bariérou a sarkastickými poznámkami sa nachádza iba chlapec, trošku zlomený, ale stále odvážny. Nikdy nikoho nemiloval viac ako Jema, svojho

Jem - človek bez ktorého by milostný trojuholník neexistoval. Najviac mi ho bolo ľúto. Isté zdravotné problémy mu skracovali život a mučili nie len jeho ale aj každého kto ho mal rád (Tessa & Will). Bol fakt milý a nebál sa vyjadriť city. Zatiaľ čo sa Will skrýval za pretvárku, Jem mal srdce ako na dlani. Z tejto trojky mi ale pripadal najmenej výrazný alebo ako to povedať. Hlavné je, že bol Willovou oporou a vždy bol po ruke, vždy podporil, pomohol, poradil. No perfektný parabatai.

Ostatné postavy tiež neboli na zahodenie. Charlotte a Henriho som si obľúbila aj keď som predpokladala, že sú starší než naozaj sú. Jessamine bola normálna, doslova. Pripomínala mi, že byť tieňolovcom nie je zrovna vysnená práca pre všetkých. Tessin brat mi nehorázne liezol na nervy. Magnus bol ako Magnus len mladší ale aj tak starý xD logika. Bolo tam to spojenie s Nástrojmi smrteľníkov a to ma dosť bralo.

Celý ten trojuholník bol riadne zamotaný. Tessa ľúbi obidvoch a nevie si vybrať. Predpokladala som, že sa Will s Jemom budú hádať o jej srdce a bojovať, ale aj jeden aj druhý bol ochotný prenechať ju svojmu priateľovi a boli ochotný sa vzdať svojej lásky - how romantic...

Nebojte sa! Taktiež nechýbala akcia a  bojovanie s démonmi. Aj hlavná zápletka nebola zlá. tajomné útoky mechanických strojov.

Na koniec nemôžem povedať viac ako to, že som sa zamilovala. Jednoznačne toto bude jedna z mojích najobľúbenejších sérii. AKA 5/5!