nedeľa 29. marca 2015

Michelle Hodkin - Čo sa stalo Mare Dyerovej?

V originály: The Unbecoming Of Mara Dyer
Trailer TU!

  • Mara Dyerová neverí, že by jej život mohol byť ešte viac zamotaný. Nielenže si vôbec nepamätá, ako sa dostala do nemocnice, kde sa práve prebrala, ale nevie nič ani o nehode, pri ktorej zomreli jej najlepší priatelia a frajer. Mare sa však takmer nič nestalo. Lekári sa domnievajú, že nový začiatok v novom meste pre ňu bude tým najlepším riešením, a spomienky tak môžu pomaly vyplávať na povrch. Marin nový život sa však stále viac komplikuje. 
  • Tváre mŕtvych priateľov má pred očami denno-denne. A potom... zrazu...vidí aj smrť ľudí naokolo iba chvíľu pred tým, než sa to stane. Je jej jasné, že sa asi zbláznila. A keď si je už istá, že to ani nemôže byť horšie, Noah Shaw, najkrajší chlapec, akého kedy videla, ju odmieta nechať na pokoji... Čo má vlastne za lubom?



Táto kniha, sa nedá opísať nijak inak ako D-O-K-O-N-A-L-O-S-Ť. Neviem čo Michelle viedlo k tejto tématike, ale podarilo sa jej vytvoriť úžasné story. Nič čo tu už bolo - práve že pravý opak, je to originálne, desivé, bláznivé a samotná Mara je veľmi osobitá postava. Mara totiž stratila tak veľa, sama o sebe si myslí že je šialená a že ak sa rýchlo nedá do kopy, už nebude mať šancu na normálny život. Na začiatku je paranoidná, čo dodáva príbehu neistotu. Sama som nevedela či je vidiny a iné veci sú vôbec pravda. Kniha ma nechala v neistote, takže som ju potrebovala čítať stále, alebo nad ňou aspoň premýšľať. 
" Pretláčala som sa cez dav a zdalo sa mi, že niekto za mnou zakričal moje meno. Zastala som, prehltla som a neuvážene som sa obzrela. Nebol tam nikto."


Nemohla som sa rozhodnúť prečo je táto kniha taká výnimočná a pre mňa extra- zaujímavá. Nakoniec som si uvedomila, že za to mohli rôzne faktory. Už len prvý moment , keď sa na knihu pozriete. Obálka je úplne krásna, a mala som pocit, že by mi stačilo sa pozerať len na ňu. Ale nie.... hneď som knihu otvorila. Potom, Mara, Keď som sa mohla vžiť do jej kože a spolu s ňou sa vyrovnávať s vlastným šialenstvom. Aj keď, nebol to vždy len zlé. Predstava nového začiatku a najsexi chalana ktorý vám nedá pokoj. No kto by jej nezávidel. Samozrejme, podľa mňa je to len nejaké Marine vykompenzovanie, ktoré si právom zaslúži. A na koniec, všetky tie zápletky, či už menšie (ako duch na každom kroku) alebo tie väčšie (-náhodou som vsi želala aby niekto zomrel a ono sa tak stalo... nebude to problém?-). Ale nikto nevie, čo je poriadny zvrat až po kým sa nedostane na poslednú stranu. Takže no spoil! 


U väčšiny kníh neznášam otvorené/nedokončené konce, ale tu som z neho bola tak prekvapená, že som za neho bola až rada! Ohhh, potrebujem pokračovanie a vy budete tiež! 

2 komentáre: