nedeľa 22. marca 2015

Rainbow Rowellová - Eleanor a Park

Dvaja čudáci, jedna výnimočná láska.

Originálny názov: Rainbow Rowell - Eleanor and Park

OBSAH:
Obaja majú šestnásť, sú spolužiaci a sú úplne iní ako ostatní.
Eleanor
Červenovláska z chudobnej rodiny. V jednej izbe sa tlačí so štyrmi súrodencami. S nevlastným otcom sa neznáša pre jeho násilnícke sklony. V škole je nová a nepatrí k obľúbencom – nenosí značkové oblečenie, lebo jej rodičia na to nemajú, nie je štíhla ako spolužiačky a na jej vtipných hláškach sa nikto nesmeje.
Park
Jeho rodina netrpí núdzou, ale Park nemá rád sám seba. Chýbajú mu svaly bejzbalistu, výška basketbalistu a sebavedomie amerického tínedžera z nebraskej Omahy. Parkovu matku si totiž otec priviedol z Kórey a syn zdedil jej ázijské črty. A tak si najradšej číta komiksy, počúva obľúbenú hudbu a v školskom autobuse sedí sám. Až kým jedného dňa nenastúpi istá červenovláska a nikto – okrem neho – ju k sebe nepustí sadnúť. Eleanor a Park nie sú hlúpi a vedia, že prvá láska takmer nikdy nevydrží. Sú však aj dosť zúfalí a dosť odvážni, a tak to spolu skúsia...

Všetci, ktorí sú fanúšíci "Fanúšičky" od Rainbow Rowellovej (ktorá vyjde v máji) boli určite celí nedočkaví na Eleanor a Parka. Tieto knižky nie sú zrovna úplne moje, ale už len kvôli obalu [ktorý je btw úplne wow] som sa rozhodla si ju objednať. A poviem Vám, že neľutujem. Bol to super relax a dôkaz, že nemusíš byť bohatý a pekný aby si bol šťastný [teda pokiaľ nemáš hnusného tyranského nevlastného otca] . Určite by som ju nezaradila medzi typické týnedžerské romány. Skôr medzi typ - prinúti vás sa do nej zamilovať, potom vám zlomí srdce a potom ho znovu poskladá do kopy- kniha.

Príbeh sa síce odohrával v minulosti ale zameriaval sa na problémy ktoré sú stále aktuálne v bežnom školskom živote. Žiaci/študenti majú problémy s hnusnými mrchami, ako Eleanor s Tinou, so šikanovaním a aj so zakázanou láskou. Popravde ja sama, tak ako aj Eleanor, som nemohla uveriť , že sa do nej Park mohol zaľúbiť až tak moc. To je tá nevýhoda, keď sedíte sami v autobuse, vždy si k vám niekto prisadne. Park mal už aj tak dosť svojich problémov keď si k nemu sadla Eleanor. Bola čudáčka a čudák ako on nepotrebuje byť ešte čudnejší a pútať pozornosť. Podľa mňa je toto práve dôvod prečo Eleanor podľahol. Keďže bola z chudobnej rodiny, obliekala sa z toho čo mala, čo málo dostala, alebo z toho čo jej otec nevyhodil. Jej "štýl" bol podľ. mňa dosť mizerný. Za to Park nemal núdzu o nič. Mal problém skôr sám so sebou. Vyzeral ako baba, nemal svaly, nebol vysoký, čož mu bránilo byť populárnym.  Eleanor mu ukázala že sa nemá za čo hanbiť, že má byť taký aký je a kašlať na to čo si ostatný budú myslieť.  

"Obliekla sa... akoby chcela, aby si ju každý všimol. Alebo jej nedochádzalo ako hrozne vyzerá."


Zlaté- najvhodnejšie prídavné meno. Bolo to niekedy až trápne romantické, ale tak to aj malo byť. Veď boli týnedžeri a ešte k tomu zamilovaní. Vždy chceli byť spolu a byť oddelene bolo akoby nemohli dýchať. 


"Streda večer bola vždy najhoršia. Park mal taekwondo. Eleanor chodia zo školy rovno domov..."

Obľúbila som si aj spojitosť s hudbou. Ich vzťah sa cez ňu rozvíjal, a ešte aj cez komiksy.  Najprv to bola iba ich spoločnou témou rozhovoru v autobuse, neskôr sa to rozrástlo.  Samozrejme pesničky som si hľadala a čo som našla to som počúvala. 
Pri konci, keď pretiekol pohár a už som bola z toľkej lásky unavená sa niečo pokazilo. A najviac ma dostal koniec. Akoby tam chýbala jedna strana , možno aj kapitola. 

Eleanor a Park vás síce nebudú ťahať k deju a nebude to kniha od ktorej sa neodlepíte, bez ktorej nebudete môcť žiť, ale budete sa na ňu tešiť každý deň. Budete ju chcieť dočítať a dozvedieť sa ako sa končí táto love-story.

Dúfam, že sa 1. recenzia páčila a že sa stanete vernými fanúšikmi nášho blogu.






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára