piatok, 18. decembra 2015

Cassandra Clare, S.R. Brennan, M. Johnson: The Bane Chronicles (Zápisky Veľkobosoráka)

Anotácia: V tejto jedinečnej knihe vám prinášame jedenásť príbehov, ktoré poodhaľujú rúško tajomstva, čo zahmlieva štyristoročný život obľúbeného veľkobosoráka Brooklynu. Magnus Bane to nemá v živote ľahké, pretože pre bosoráka sú na prvom mieste vždy problémy iných. Jeho život je dlhý, rad jeho mileniek a milencov ešte dlhší. No Magnus má dar, ako byť v pravý čas na správnom - alebo aj nesprávnom - mieste. Francúzska revolúcia, prohibícia v Amerike alebo prvá veľká bitka medzi Valentinom a Tieňolovcami je len zlomok z toho, čo Magnus prežil na vlastnej koži. Za štyristo rokov sa toho nazbieralo toľko, že mu to nikto nikdy neuverí. A týchto jedenásť poviedok... Magnus pravdepodobne preklína toho, kto ich vypustil do sveta.
> anotáciu som si požičala od Martinusákov v slovenčine na pripravovaný preklad, ktorý by mal výjsť vo februári 2016

  • Počet strán: 502 
  • Jazyk: anglický jazyk
  • Rok vydania: 2014

Už vás niekedy zaujímalo prečo Magnusa vykázali z Peru? Alebo čo sa stalo s Willovými deťmi? Prečo si Jocelyn vybrala meno Fray? Alebo aké boli roky slávy hotela Dumort?
Táto kniha zodpovie všetky vaše otázky! Teda... nooo... ale k tomu sa dostanem.
Po hrozne (od októbra) dlhej dobe, som konečne dočítala túto neskutočnú knihu. Istý čas mi to trvalo, lebo medzitým som musela prečítať veľa vecí a ešte k tomu ma angličtina trochu brzdila (akoby som jej nemala dosť v škole?). O to viac však môžem povedať, že knihy v angličtine majú úplne iné čaro. Pri všetkých tých skvelých vtipoch a hláškach sa bojím, že preklad bude stáť za nič. 
Chcem aj vopred povedať, že táto recenzia bude taká poangličtená, lebo nebudem prekladať citáty čo som si vybrala - stratili by totiž to spomínané čaro. Tiež by som rada rozdelila recenziu podľa kapitol v knihe, takže ak bude táto recenzia dlhá, tak sa ospravedlňujem a vy môžte skočiť len na časti čo Vás zaujímajú :)
Inak, táto recenzia bude miestami obsahovať spoiery (alebo väčšinou).


Ak sa nejakému tieňolovcovi, ako mne, nechcelo čakať do februára, tak sa určite zhodneme, že táto kniha sa Cassie veľmi podarila, dokonca by som povedala, že táto knihy predčila sériu Nástroje Smrteľníkov a dosadila sa na prvé miesto mojich tieňoloveckých kníh nasledovaná Pekelnými Strojmi. 
Ako už som spomínala kniha obsahuje 11 náhodných častí života Magnusa Bana. Myslím, že som sa ešte na žiadnej knihe nenasmiala tak ako na tejto.  Cítila som sa ako by som mala všetky knihy od Cassie v jednom, pretože sa tam objavovali naozaj všetky postavy, čo je skvelé pre mňa, ale veľmi zle pre tých čo nečítali Nástroje Smrteľníkov alebo Pekelné Stroje.


WHAT REALLY HAPPENED IN PERU


Určite všetkých fanúškov Magnusa Banea zaujíma, odkiaľ Magnus pochádza a prečo sa tam nemôže vrátiť. Táto kapitola Vám však poskytne odpoveď len na jednu otázku: "Magnus sa narodil v Peru.". Áno je to pravda! V celej kapitole nazvanej Čo sa naozaj stalo v Peru na konci každej časti len napísali "Ale toto nie je to prečo bol Magnus vykázaný z Peru.".
Síce mi to miestami dosť liezlo na nervy, že sa to ani nedozviem, ale toto bola predsalen jedna z najzábavnejších častí knihy. 
"You told us to leave in the desert, because you planned to start a new life as a cactus."
Bola som neskutočne nadšená, keď som si mohla viac prečítať aj o Ragnorovi Fellovi alebo Catarine. Vždy sa aspoň jeden z nich objavil a dával na Magnusa pozor. 

Tiež som hlbšie spoznala Magnusove  bosorácke začiatky, prvé lásky a prvé rozchody. 
"The first one who had lived by his side and died in his arms. Magnus had thought of her often enough that the mention of her did not hurt him, her remembered face like the distant familiar beauty of stars, not to be touched but to shine in front of his eyes at night."
Magnusove zlomené srdce prinieslo spomienky na detstvo a pravého otca. Tiež na ťažké vyrovnávanie sa s tým kým je, a na bolesť.  Samozrejme, už vtedy mal taký skvelý štýl :D
Alebo sme sa dozvedeli tak veľa lebo bol Magnus väčšinu času opitý?
"I saw Satan fall, like lightning from heaven"
THE RUNAWAY QUEEN


Magnus bol svedkom naozaj veľa vecí. A nie všetky boli spojené s tieňolocami. Niektoré začínali aj obyčajným plánom ako pomôcť utiecť francúzskej kráľovnej. 
Tu k postavám pribudol Axel, ktorý keby nebol čiernovlasý a modrooký tak by mu Magnus nikdy nepomohol. Ale nič nikdy nezostane len pri ľuďoch. Pripojil sa Saint Claude, ktorý bol ževraj jeden z prvých Vladových upírov. A tiež len tak btw uniesol Máriu Antoanetu
Z väčšiny knihy ale vyplýva, že na tieňolovcov vôbec nie je spoľah! Nikdy nepomohli. Vždy jediný nápomocný bol Magnus a v tomto prípade to moc... ale nič :D
"Vampires, fey folk, werewolves, Shadowhunters, and demons - these things made sense to Magnus. But the mundane world - it seemed to have no pattern, no form."

Vampires, Scones, and Edmund Herondale


Keď máte tri generácie Herondaleovcov pokope za sebou v jednej knihe. Čo viac si priať?
Magnus spoznal Edmunda Herondalea počas rokovaní s tieňolovcami. Willow otec bol mladý a všetky dievčatá po ňom šaleli, on sa však musel zamilovať do človeka. Pri ňom samozrejme nechýbal ani typický strach z kačiek.  Až mi srdce trhalo, keď mu Magnus nemohol pomôcť a musel len sledovať jeho bolestivú voľbu medzi tieňolovectvom a Linette. 
"One can give up many things for his love, but one should not give up oneself."
Tiež sa po prvýkrát objavila Camille Belcourt. Presný moment kedy sa do seba zamilovali nebolo jasné určiť, ale bolo jasné, že sa ešte stretnú. 
Vzťahy medzi Tieňolovcami a Dolnosveťanmi sa zlepšovali, aj keď Tieňolivci boli stále obozretní a nevedeli sa prispôsobiť. Všetko hádzali na Dolnosveťanov! 
Celá táto kniha viac ozrejmuje svet Dolnosveťanov a aký mali oni postoj k tejto situácii a dianiu. 

Dojal ma koniec tejto kapitoly. Kde bolo napísané niečo v štýle, že Magnus nemohol vedieť, že sa o desaťročia vráti späť do Londýna po boku Camille a spozná Herondalea, ktorému bude môcť pomôcť


THE MIDNIGHT HEIR


O desaťročia neskôr, po udalostiach v Pekelných Strojoch, sa Magnus znovu vrátil do Londýna a keď v bare stretol Ragnora Fella bol viac než prekvapený. Ragnor nebol sám. Skoro mi roztrhlo srdce, keď Magnus zazrel čiernovlasého chlapca, ktorý mu pripomínal len jednu osobu - Willa Herondalea. Srdce mi naozaj roztrhlo, keď sa Magnus pozrel na chlapcove oči a pripomenuli mu Tessu. 
James Herondale - ďaľší z krásnej línie Herondaleovcov. Herondaleovci to majú asi v génoch. Oni si svoje šťastné konce musia tvrdo vybojovať.
"Love was love; there was no spell to cure a broken heart that did not destroy that heart's capacity for love forever."
Bolo zaujímavé (nie zrovna veselé) vidieť, čo sa stalo s ľuďmi z Pekelných strojoch po pár rokoch. Všetci zostarli len Tessa nie. Ale bolo fajn prečítať si o tom, ako bol Will šťastný s Tessou. Ich šťastný koniec. Prekvapivo, tento krát zápletku tvorila aj Tatiana Blackthornová (rodená Lightwoodová). Po tom čo sa jej otec premenil na červa a zožral jej manžela, dobré meno úplne stratila. Preto žiadala Magnusa o láskavosť (psychopatka), ktorú on nemohol splniť. Grace, jej dcéra bola element, ktorý spojil dva rozdielne príbehy v kapitole do jedného. Niektorí majú na nešťastnú lásku proste šťastie.

Vrátil sa aj Jem, síce na chvíľu, ale aj tak a tak boli náš obľúbený trojuholník zasa pokope.
"Ducks, embrace me as your king!" - James Herondale
Niečo je naozaj zle! Ako sa to mohlo stať. Tak veľa nenávisti ku kačkám počas toľkých generácií a Jamie to takto pokazí?!
Z Jamesovej strany bola najväčšou zápletkou láska aj keď bola neopätovaná. Možno preto chcel zostreliť ten luster?! :D A s tým sa spájalo aj veľa vtipných opileckých príhod.


THE RISE OF THE HOTEL DUMORT


The Bane Chonicles celkovo objasňujú Dolnosvet a v tejto časti to (napriek tomu, že Dumont sa spája všetkým s upírmi) bolo o bosorákoch. Pri sove Dumont si predstavia fanúšici týchto sérií spráchnivený a rozpadnutý hotel plný krvilačných monštier. Ale nie vždy tomu tak bolo.  V 2O-tom storočí bol hotel plný ľudí. 
"The Dumont didn´t quite fit in with the brownstonesand the shops and restaurants, but th Dumont didn´t look like the kid of place cared if itś neighbors likeit or not."
Aldous - veľkobosorák Manhattanu, trošku cvok (alebo trošku viac). 
A Tieňolovci zase ignorovali varovania.
A konečne vieme ako sa do Dumortu nasťahovali upíri. 
A že všetci sa scvokli! 

Magnus sa tiež neživil len ako bosorák, ale aj ako against-the-law barman, čo vrhlo svetlo na jeho párty život a názory na situáciu. ani sama neviem, ako mohla autorka tak vystihnúť jeho myslenie, ale vyšlo jej to! 


SAVING RAPHAEL SANTIAGO

Mňa osobne strašne zaujímalo, odkiaľ-ako-prečo sa Magnus z Raphaelom poznajú. Až tu som si uvedomila, aké to Cassie musela mať všetko do bodky premyslené. Táto kniha by neodhalila tak veľa, keby Nástroje Smrteľníkov odhalili niečo navyše. Vieme, že v Nástrojoch Smrteľníkov Magnus nikdy nehovoril o svojej minulosti a preto je táto kniha skvelým prínosom. 

Nikdy by som nečakala, že Raphael s Magnusom budú naj kamoši, a to sa ani nestalo. Stali sa z nich čiastoční spolubývajúci a napriek všetkému kamaráti. Znovu sa objavil Ragnor Fell a veci sa vyriešili celkom zaujímavo. 
"Magnus had often thought about getting a pet, but he had never considered acquiring a sullen teenage vampire. Once Raphael was gone, he thought he was getting a cat. And he would always throw his cat a birthday party."
V každej jednej kapitole bol nejaký zloduch - zápletka a nechýbal ani tu. Niekto predsa musel premeniť Raphaela. Ale nikto nečakal, že to bude jeden z najstarších a najhorších upírov. Ale bolo to obdobie, kedy sa Magnus hral na detektíva a preto neodmietol, keď ho Guadalupe požiadala o pomoc.

THE FALL OF THE HOTEL DUMORT


Táto časť bola napriek tomu, že som asi najväčší Malec (Magnus + Alec) fanúšik, najemotívnejšia z celej knihy.  Aj keď táto kapitola bola celá zväčša o Camille (ktorú nemám ani trochu rada), tak mi na konci ušla jedna slzička. 


Znovu prešiel nejaký ten čas a znovu išlo o upírov. Tentokrát, ale niečo zabíjalo ich. Drogy, ktoré fungujú na upírov? Wau! Ani netuším, ako môže toto niekoho napadnúť - úplne super nápad. Vlastne len upíri našli spôsob ako dať ľuďom drogy a keď vypili ich krv, tak sa to dostalo aj do nich. Samozrejme, že tak ako drogy ovplyvňujú ľudí, ovplyvnili upírov. Celý New Yorkský klan bol závislý a nekontrolovatelný. Prekvapivo na tom bola najhoršie Camille.

Napriek všetkému, sa to Magnus na želanie vlkolakov pokúšal napraviť, lebo upíri po sebe nechávali spúšť.
Táto časť definitívne priniesla staré spomienky, ale aj také, na ktoré si Magnus už nikdy nespomenie lebo sú moc bolestivé.Predsa len vidieť osobu, ktorú ste milovali tak dlho v takom stave.
-  "You know, there  is a reason why we can remember,"

* "That´s much easier when your life has an expiration date."
-  "It may be more important for us."
* "I loved her. I can´t take what I saw."

WHAT TO BUY A SHADOWHUNTER WHO HAS EVERYTHING 
(and who you´re not officialy dating anyway)

A dostávame sa k mojim obľúbeným kapitolám. Konečne niečo viac o Magnusovi a Alecovi! Keby ste len vedeli, aké to boli fangirling momenty :D
Síce má Magnus veľa tajomstiev a bol svedkom mnohých katastrof a bitiek,  teraz to vyzerá, že jeho najväčší problém je, čo kúpiť Alecovi na narodeniny.
Vedeli ste, že v ich vzťahu spravil prvý krok Alec? To a ešte viac sa dozviete v tejto knihe. Hrozne veľa vecí, čo by som nikdy nepovedala ani o jednom z nich. A nevedela som, že to Magnus bral už od začiatku tak vážne.
Ale to ešte neznamená, že by ste mali vyvolávať démona aby ste s nim prediskutovali, čo kúpiť skoro-frajerovi na narodeniny. Najprv mal Magnus toho démona vyvolať pre jednu firmu, ale kým čakal na osobu, ktorá od toho démona niečo potrebovala, tak si trochu pokecali. A tento démon bol ďalší záblesk z minulosti. Pamätáte si keď v Pekelných Strojoch Magnus vyvolával pre Willa všetkých tých démonov? Tak toto bol jeden z nich. Zostala som úplne prekvapená, keď démon len tak vybafol na Magnusa: "Ahoj kámo, ako sa máš?"


Našla som tu aj jednu vtipnú absurditu. Keď som si to predstavila nemohla som sa nesmiať. A ešt k tomu to, že o tom uvažoval Magnus!
"Magnus was not planning on talk about why he prefered Alec. You might as well have asked why Clary hadn´t created a hilarious love triangle by getting a crush on Alec, since he was - in Magnus´s admittedly baised opinion - extremely handsome. 
Ako prvej volal Magnus Catarine, ktorá mu hneď zavesila, ako zistila, že to nie je nič život ohrozujúce. Potom Ragnorovi. Ten hneď vedel o čo ide a ja som sa musela  chvíľku nadýchnuť a spracovať, že o Magnusovi a Alecovi vedel od Raphaela. Akože si Ragnor Fell a Raphael Santiago klebetili o Magnusovom milostnom živote? Kto by čakal, že tí dvaja budú v kontakte po udalostiach z Saving Raphael Santiago.

V Nástrojoch Smrteľníkov sa väčšinou ich vzťah preberal z Alecovej strany. Tu, ale bolo všetko čo cítil Magnus a bolo toho fakt veľa. Keby táto kniha nebola prehľadne napísaná už by som sa dávno stratila v zmesi pocitov.
"He knew why, on an ordinary unpleasant workday, his every thought had been punctuated with a thought of Alec. This was love."

THE LAST STAND OF THE NEW YORK INSTITUTE


Najhorší zloduch v tieňoloveckých dejinách? Jednoznačne Valentine. V Meste Kostí bolo len minimálne popísané všetko čo sa stalo pred rokmi a Kruhom. Všetky postavy, ktoré už v Nástrojoch Smrteľníkov boli dospelé, mali znovu 2O. A patrili do Kruhu. Luke  Graymark, Jocelyn Fairchild, Marise a Robert Lighteoodovci a Michael Wayland útočili po boku Valentina na dolnosveťanov. A všetko im prešlo, lebo tieňolovci boli naivní. 


Naozaj sa ukázalo, kto má v sebe ešte trochu citu, keď Kruh napadol vlkolakov, ktorých predkovia zabili Valentinových rodičov. Valentine by najradšej všetkých mučil na smrť, Michael tak isto. Ale Luke bol asi najcitlivejší a snažil sa Valentina krotiť. Ale ten sa nedal skrotiť tak ľahko. 
"Valentine has not asked his name as the others had, did not tream Magnus as that much of a person. Valentine simply stared at magnus with cold eyes, the same way anyone may stare at a loathsome animal in therir path and impeding their progress."
Tiež to bol prvý krát, čo Magnus uvidel Jocelyn, ktorá sa po rokoch, čo Kruh bol porazený, ocitla pred Magnusovými dverami. magnus sedel s Tessou na gauči a sledovali Pýchu a predsudok. 
Ak by nebolo Tessy, Magnus by Valentinovej žene nepomohol ani za nič. 



THE COURSE OF TRUE LOVE
(and the first dates)


Ak ste nevedeli, že Alec je v randení dosť nový, tak tu to bolo čierne na bielom. Nečakala som ale, že to bude až také zlé a že všetci budú ich vzťah až tak odsudzovať. Názory sú však iné a každý má právo na svoj názor. Nie, že by na niečích názoroch Magnusovi záležalo. V tejto časti sa hlavne ukázala Alecova odvaha, za čo som ho obdivovala a  aj to, že nie je úplne závislý od svojej skupiny a Jacea - že vie byť super hrdina aj sám. 

Magnus tiež postupne v každej kapitole objavoval nejakú svoju novú vlastnosť - či dobrú, alebo zlú.
"You´re sarcastic twelve hours a day, but you´re almost never spiteful. You have a good heart under all the glitter."
Vždy všetko bolo o Clary a Jaceovi a Magnus s Alecom boli na druhej koľaji. Bolo ťažké rozoznať, čo si Magnus myslí, alebo cíti a preto som rada, že sa všetko odhalilo v tejto knihe.
"He recognized and accepted this strange new feeling: that he woul rather hurt himself than hurt Alec."

K poslednej časti (bonusu) THE VOICEMAIL OF MAGNUS BANE môžem povedať len toľko, že táto kniha nie je pre nikoho, kto nečítal Nástroje Smrteľníkov a Pekelné Stroje.  Following certain icident in City of Lost Souls nikomu nepomôže ak nečítal Mesto stratených duší. Viem, že sa to inak nedalo napísať, ale je to veľká nevýhoda, inak by kniha mohla baviť väčšiu skupinu ľudí, nie len fanúšikov týchto sériií.
Nesmiem zabudnúť, že Isabelle je najhoršia voicemail-osoba ever!Tú by ste nikdy nemali naštvať.
"Think about being Lightwoodless and lonely five hundrets years. 
"Our cat, Church and your cat, Chairman Meow? They´re in love. I´ve never seen such love before. I never knew sucha a love could exist in a heart of a... cat."
Bol by hriech nespomenúť krásne ilustrácie na začiatku každej časti. Kniha má skvelé grafické spracovanie a tie ilustrácie sú neskutočné.

Dúfam, že Vám táto moja dlhočizná recenzia pomôže pri výbere Vašej ďalšej tieňoloveckej knihy. A siahnete rovno po tejto.  Ja knihe dávam 5/5, lebo som nenašla jedinkú závažnú chybu. Je napísaná štýlom, ktorý ešte Cassandra Clare nepoužila v žiadnej knihe a to vnáša origignalitu a necítila som sa akoby som čítala len ďalšiu časť už existujúcej série.  Tiež som spokojná s tajomstvami a zážitkami, ktoré nám táto kniha odhalila. Pokojne môžem túto knihu zaradiť medzi najlepšie aké som kedy čítala a určite sa k nej vrátim - aj viac krát.  Tí, ktorí neradi čítajú v angličtine už tiež nebudú musieť dlho čakať. Už vo februári by mala výjsť slovenská verzia v červenom hardbacku s runami.  



19 komentárov:

  1. Já jsem se k Bane Chronicles ještě nedostala, ale co nejdříve to plánuji. Jako obrovský milovník Cassiných knih si jí prostě musím přečíst. Stejně jako to z Akademie Lovsů stínů :3
    Podle tvé recenze se na to hodně těším. Strašně moc si chci přečíst o dalších Herondaelech, Magnusovi a o něm s Alecem :3 Já tyhle příběhy naprosto zbožňuji. A taky se nemůžu dočkat, až konečně vyjde Lady Midnight jelikož jí fakt potřebuji :D
    Pěkná recenze :)
    fouryouoh.blog.cz

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, na lady Midnight sa už tiež nemôžem dočkať - tá obálka je krásnaa a hrozne sa teším.

      Odstrániť
  2. Krásna recenzia, ja už dlho plánujem kúpu tejto knihy, snáď sa na Vianoce podarí :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Gabrielle Rainbow20. decembra 2015, 8:12

    Milujem knihy od Cassie a táto jediná mi chýba do série - už sa neviem dočkať na preklda, tak si ma svojou recenziou navnadila :3

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tejto knihy sa neviem dočkať a po tejto recenzii to bude ešte ťažšie vydržať! :D Tiež som uvažovala nad kúpou originálnej verzie, no krátko na to som sa dozvedela že bude slovenská a tak som sa rozhodla počkať..Ach, to večné čakanie. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja som asi najhappy person, že som ju dostala od môjho zlatíčka na narodeniny :3 inak by som nevydržala

      Odstrániť
  5. To Dr.SUNNY ho môžete e-mailom, ak budete potrebovať pomoc v ich vzťahu drsunnydsolution1@gmail.com
    Sľubujem, že vaše problémy sú riešené okamžite. Potom, čo bol vo vzťahu s ním sedem rokov, on ma opustil, som urobil všetko, čo môžem priviesť ho späť, ale márne. By pre lásku cítim pre neho, prosil, ale odmietol som vysvetlil môj problém na niekoho on-line a navrhla by som radšej poslala Spellcaster, kto by mi pomohol, aby mu kúzlo späť, ale ja som ten, kto nikdy veril v kúzlach, nemal inú možnosť, než sa snažiť to, poslal koliesko, povedal žiadny problém všetko bude v poriadku do troch dní, môj bývalý späť ku mne do troch dní, kúzlo bolo obsadenie a prekvapivo druhý deň to bolo okolo 4:00 hod. Môj bývalý mi zavolal, bol som tak prekvapený, odpovedal hovor a všetko, čo povedal, že bol tak ľúto všetkého, čo sa stalo, chcel som, čo mám rád toľko. Bol som tak šťastný, prekvapený. Od tej doby Sľúbil som, že všetci budú vedieť, že nikdy nebude mať problém vzťahu, ktorý budem odkazovať na spell džbánu o pomoc. Každá osoba môže potrebovať pomoc pretekára, jeho e-mail drsunnydsolution1@gmail.com~~HEAD=dobj alebo pridať ma na WhatsApp +2348077620669

    On tiež robil veľa kúzlo-like,
    (1), chcete, aby vaša ex späť.
    (2) Vždy máte nočné mory.
    (3) Má byť podporované vo svojej kancelárii
    (4) Chceli by ste dieťa.
    (5) Chcete byť bohatý.
    (6) chcete, aby vaše manžela / manželku, že je len na vás navždy.
    (7) potreba finančnú pomoc.
    8) Chceli by ste mať pod kontrolou tohto manželstva
    9) Chcete byť priťahované k ľuďom
    10) Bezdetnosť
    11) POTREBUJETE manžela / manželky
    13) Ako vyhrať lotérii
    14) PROMOTION SPELL
    15) OCHRANA SPELL
    16) Kúzlo PODNIKANIE
    17) jasne dobrá práca
    18) liek pre každú chorobu / H.I.V.
    Spojiť sa s ním dnes na adrese: drsunnydsolution1@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  6. To Dr.SUNNY ho môžete e-mailom, ak budete potrebovať pomoc v ich vzťahu drsunnydsolution1@gmail.com
    Sľubujem, že vaše problémy sú riešené okamžite. Potom, čo bol vo vzťahu s ním sedem rokov, on ma opustil, som urobil všetko, čo môžem priviesť ho späť, ale márne. By pre lásku cítim pre neho, prosil, ale odmietol som vysvetlil môj problém na niekoho on-line a navrhla by som radšej poslala Spellcaster, kto by mi pomohol, aby mu kúzlo späť, ale ja som ten, kto nikdy veril v kúzlach, nemal inú možnosť, než sa snažiť to, poslal koliesko, povedal žiadny problém všetko bude v poriadku do troch dní, môj bývalý späť ku mne do troch dní, kúzlo bolo obsadenie a prekvapivo druhý deň to bolo okolo 4:00 hod. Môj bývalý mi zavolal, bol som tak prekvapený, odpovedal hovor a všetko, čo povedal, že bol tak ľúto všetkého, čo sa stalo, chcel som, čo mám rád toľko. Bol som tak šťastný, prekvapený. Od tej doby Sľúbil som, že všetci budú vedieť, že nikdy nebude mať problém vzťahu, ktorý budem odkazovať na spell džbánu o pomoc. Každá osoba môže potrebovať pomoc pretekára, jeho e-mail drsunnydsolution1@gmail.com~~HEAD=dobj alebo pridať ma na WhatsApp +2348077620669

    On tiež robil veľa kúzlo-like,
    (1), chcete, aby vaša ex späť.
    (2) Vždy máte nočné mory.
    (3) Má byť podporované vo svojej kancelárii
    (4) Chceli by ste dieťa.
    (5) Chcete byť bohatý.
    (6) chcete, aby vaše manžela / manželku, že je len na vás navždy.
    (7) potreba finančnú pomoc.
    8) Chceli by ste mať pod kontrolou tohto manželstva
    9) Chcete byť priťahované k ľuďom
    10) Bezdetnosť
    11) POTREBUJETE manžela / manželky
    13) Ako vyhrať lotérii
    14) PROMOTION SPELL
    15) OCHRANA SPELL
    16) Kúzlo PODNIKANIE
    17) jasne dobrá práca
    18) liek pre každú chorobu / H.I.V.
    Spojiť sa s ním dnes na adrese: drsunnydsolution1@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Prave som dočítala a som nadšena...hoci som čítala "iba" Pekelné Stoje a teda posledná poviedka vo mne zanechala zmätenie, okamžite som si musela vyhladať ako to s párom "malec" dopadlo, aby som mala pokoj v duši a keďže som videla seriál Tieňolovci, zasa až tak som sa nestrácala. _Ale je pravda, že bez dodatočných infomácií to naozaj nejde. Ale s nimi je to skvelá kniha - vtipná, romantická, rozmarná ..._)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Volám sa Nora Chichi, chcem povedať svetu o tom, ako som sa dostal vyliečený z HIV Dr. Özal. Bol som nakazených vírusom HIV vírusom toľko rokov a bol som unavený životom kvôli bolesti a utrpenia som prechádzal, tak aj jeden verný deň môj priateľ mi dal kontakt bylinného lekára, ktorý ju vyliečil z HIV vírusu a hneď som kontaktoval Dr Özal na jeho e-mailovú adresu: (drozalahomeremedy@gmail.com) a jeho WhatsApp: 2347064614569, a hneď Dr Özal mi poslal bylinnú medicínu a povedal mi, aby sa liek ráno a večer a ja urobil a okamžite Vírus HIV zmizol a ja som bol vyliečený z vírusu hepatitídy .. takže ak ste nakazení vírusom HIV Vírus potom Dr Özal je ten pravý obrátiť na vyliečenie. takže ho láskavo sa obráťte na jeho e-mail: (drozalahomeremedy@gmail.com) alebo jeho číslo WhatsApp: +2347064614569 ... ešte raz, Dr. Özal moc ďakujem za to, čo si urobil pre mňa veľmi vďačný ...

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Volám sa Nora Chichi, chcem povedať svetu o tom, ako som sa dostal vyliečený z HIV Dr. Özal. Bol som nakazených vírusom HIV vírusom toľko rokov a bol som unavený životom kvôli bolesti a utrpenia som prechádzal, tak aj jeden verný deň môj priateľ mi dal kontakt bylinného lekára, ktorý ju vyliečil z HIV vírusu a hneď som kontaktoval Dr Özal na jeho e-mailovú adresu: (drozalahomeremedy@gmail.com) a jeho WhatsApp: 2347064614569, a hneď Dr Özal mi poslal bylinnú medicínu a povedal mi, aby sa liek ráno a večer a ja urobil a okamžite Vírus HIV zmizol a ja som bol vyliečený z vírusu hepatitídy .. takže ak ste nakazení vírusom HIV Vírus potom Dr Özal je ten pravý obrátiť na vyliečenie. takže ho láskavo sa obráťte na jeho e-mail: (drozalahomeremedy@gmail.com) alebo jeho číslo WhatsApp: +2347064614569 ... ešte raz, Dr. Özal moc ďakujem za to, čo si urobil pre mňa veľmi vďačný ...

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Toto je moje svedectvo o dobrej práci človeka, ktorý mi pomohol .. Moje meno je Mary Clifford a ja som v Londýne. Môj život je späť! Po 8 rokoch manželstva ma opustil a nechal ma so svojimi tromi deťmi. Cítil som sa, ako by sa mal život skončiť a rozpadol sa. Vďaka kúzelníkovi zvanému DR Ogbo, ktorý som sa stretol online. V jeden verný deň, keď som prechádzal cez internet, som hľadal dobré kúzlo, ktoré môžem vyriešiť moje problémy. Stretol som sériu svedectiev o tomto konkrétnom kúzelníkovi. Niektorí ľudia svedčili o tom, že priviedol svojho Ex lovera, niektorí svedčia o tom, že obnovuje lon, niektorí svedčia o tom, že môže odniesť kúzlo, aby zastavil rozvod a tak ďalej. Bolo to jedno konkrétne svedectvo, ktoré som videl, bola to o žene nazvanej milosť, svedčila o tom, ako doktor Ogbo priviedol jej Ex milenku za menej ako 72 hodín a na konci svedectva odišla e-mailovú adresu Dr Ogba. Po prečítaní všetkých týchto informácií som sa rozhodol dať DR Ogbo skúsiť. Kontaktoval som ho prostredníctvom e-mailu a vysvetlil mu svoj problém. Len za 3 dni sa môj manžel vrátil ku mne. Vyriešili sme naše problémy a sme ešte šťastnejší ako predtým. Doktor Ogbo je naozaj talentovaný a nadaný muž a nebudem ho prestať publikovať, pretože je to úžasný muž ... Ak máte problém a hľadáte skutočné a pravé kúzlo, ktoré by vám vyriešilo tento problém. Vyskúšajte dnes skvelého doktora Ogba, môže to byť odpoveď na váš problém. Tu je kontakt: drogbohighspiritualspellcaster@gmail.com Ďakujem vám veľký Ogbo. Kontaktujte ho na nasledujúcich miestach:
    (1) Ak chcete, aby vaše ex späť.
    (2) ak máte vždy zlé sny.
    (3) Chcete byť povýšený vo svojej kancelárii.
    (4) Chcete, aby ženy / muži bežali po vás.
    (5) Ak chcete dieťa.
    (6) [Chcete byť bohatí.
    (7) Chcete, aby váš manžel / manželka boli navždy vaše.
    (8) Ak potrebujete finančnú pomoc.
    (9) Bylinná starostlivosť
    10) Pomôžte ľudí dostať z väzenia
    (11) Manželské kúzla
    (12) Zázračné kúzla
    (13) Kúzla krásy
    (14) PROPHECY CHARM
    (15) Atrakčné kúzla
    (16) Kúzla zlého oka
    (17) Kissing Spell
    (18) Odstráňte kúzla choroby
    (19) VÝBEROVÉ VÍŤAZOVÉ SPELY
    (20) ÚSPECH V ZKOUŠKACH
    (21) Kúzlo, aby ste sa dostali kto vás milovať.
    (22) Obchodné kúzlo
    (23) Odstráňte kúzla HIV choroby
    Kontaktujte ho dnes:
    drogbohighspiritualspellcaster@gmail.com
    2348057586216.
    Môžete tiež kontaktovať HIM na aplikácii whats-app na tom istom telefónnom čísle.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Svedectvo o tom, ako som sa vrátil môjmu manželovi. Môj svet a môj život je späť! Po jednom roku zlomeného vzťahu ma manžel opustil bez akéhokoľvek dôvodu. Cítil som sa, ako by som mal život skončiť, skoro som spáchal samovraždu, bol som dlho emotívny. (Vďaka kúzelníkovi s názvom Dr. IREDIA), ktorý som stretol on-line. V jeden verný deň, keď som prechádzal cez internet, som narazil na mnohé svedectvá o tomto konkrétnom kúzelníkovi. Niektorí ľudia svedčia o tom, že priviedol svojho Ex lovera, niektorí svedčia o tom, že obnovuje liek, vyliečiť rakovinu, HIV a inú chorobu, niektorí svedčili o tom, že môže odniesť kúzlo, aby zastavil rozvod a tak ďalej. Takisto som prišiel k jednému konkrétnemu svedectvu, že ide o ženu s názvom CINDY, svedčila o tom, ako priviedla jej Ex milenku za menej než dva dni, a na konci svojho svedectva odišla e-mailovú adresu Dr. IREDIA. Po prečítaní všetkých týchto informácií som sa rozhodol skúsiť. Kontaktoval som ho prostredníctvom e-mailu drirediaherbalhome@gmail.com a vysvetlil mu svoj problém, povedal mi, aby som sa nebál, že za 48 hodín sa môj manžel vráti späť ku mne. K mojmu prekvapeniu, môj manžel prišiel do môjho domu a požiadal ma, aby som mu odpustil. Vyriešili sme naše problémy a sme ešte šťastnejší ako predtým ...
    Doktor IREDIA je naozaj talentovaný muž a nebudem ho prestať publikovať, pretože je to skvelý muž ... Ak máte problém a hľadáte skutočné a pravé kúzlo, ktoré vám pomôže vyriešiť všetky vaše problémy. On je legitímny. Obráťte sa na jeho e-mail, DRIREDIAHERBALHOME@GMAIL.COM

    OdpovedaťOdstrániť
  12. GRACIAS UN GRAN DR medianoche PARA SOLUCIONAR MIS PROBLEMAS SU CORREO ELECTRÓNICO ES (dr.midnight5@gmail.com

    Mi nombre es Miss Fátima, estuve casada con mi marido durante 5 años vivimos felices juntos por estos años y no hasta que viajé a Australia para un viaje de negocios donde conoció a esta chica y desde entonces ella me odia a mí ya los niños y el amor Ella sola Así que cuando mi marido regresó del viaje nos dijo que no quería ver a mí ya mis hijos otra vez, así que nos llevó fuera de la casa y ahora estaba en Australia para ver a esa otra mujer. Así que yo y mis hijos estábamos tan frustrados y me quedaba con mi madre y yo no estaba tratando bien porque mi madre se casó con otro hombre después de mi padre la muerte por lo que el hombre que casé no era y mis hijos estaban tan confundidos y yo estaba buscando para una manera de conseguir a mi marido de nuevo a casa porque lo amo y lo aprecio tanto, así que un día mientras que estaba practicando surf en mi computadora vi un testimonio sobre esto DR.midnight, testimonios Compartido en el Internet por una señora y yo estoy tan impresionado que también pienso en darle una oportunidad. Al principio tuve miedo, pero cuando pienso en lo que yo y mis hijos están pasando por lo que me puse en contacto con él y me dijo que permanezca la calma por sólo 24 horas que mi marido volverá a mí y para mi mejor sorpresa he recibido un llamar De mi marido en el segundo día preguntando después de los niños y yo llamó DR .midnightand dijo que sus problemas se resuelven mi hijo. Así que esta fue la forma en que recuperar a mi familia después de un largo esfuerzo de frenado por una malvada señora por lo que con toda esta ayuda de DR.midnight Quiero que todos ustedes en este foro se unan a mí para decir un enorme gracias a DR medianoche y yo también asesorará a cualquier persona en tales o similares problemas o cualquier tipo de problemas también debe ponerse en contacto con él su correo electrónico es) (dr.midnight5@gmail.com) él es la solución a todos sus problemas y predicaments en la vida. Una vez más tu dirección de correo electrónico es (dr.midnight5@gmail.com) agregala en whatsapp +2347037137208

    ESPECIALIZADO EN EL ESPACIO SIGUIENTE.

    (1) Si desea que su ex de vuelta.

    (2) si siempre tienes malos sueños.

    (3) Si usted quiere ser promovido en su oficina.

    (4) Si quieres que las mujeres / hombres corran detrás de ti.

    (5) Si usted quiere un niño.

    (6) Si quieres ser rico.

    (7) Si quieres ligar a tu esposo / esposa para ser tuyo para siempre.

    (8) Si necesita ayuda financiera.

    (9) Cómo te han engañado y quieres recuperar el dinero perdido.

    (10) si desea detener su divorcio.

    (11) si quiere divorciarse de su marido.

    (12) si desea que se le concedan sus deseos.

    (13) Embarazo para concebir al bebé

    (14) Garantizar los casos ganadores de los tribunales molesto y el divorcio no importa cómo etapa

    (15) Detener su matrimonio o relación de romperse.

    (16) si usted tiene alguna enfermedad como (H I V), (CÁNCER) o cualquier enfermedad.

    (17) si necesita oraciones para la liberación de su hijo o de usted mismo.

    Una vez más asegúrese de ponerse en contacto con él si tiene algún problema que le ayudará. Su dirección de correo electrónico es (dr.midnight5@gmail.com) para contactarlo inmediatamente .... llame a mi número al +2347037137208

    OdpovedaťOdstrániť
  13. MUSÍTE PREČÍTAŤ:

    Ahoj všetci, volám sa Susan Philips, som z Kanady. Chcem sa s vami podeliť o slávu a svedectvo, dlho som dlho bolela viac ako 8 rokov, moja manželka mi zanechala všetko preto, že som nemohla mať pre neho dieťa a chudoba bola všade okolo nás, až kým nebol priateľ nasmerovala ma na kúzelníka, ktorý jej pomohol s vlastným tehotenským problémom, bol som odkázaný na doktora Ogundeleho a on mi povedal, aby som sa nebál, že moje problémy boli vyriešené, pretože som prišiel k nemu, on mi spravil kúzlo pre mňa a moje manžel sa vrátil prosiť, aby som ho prijal späť za 24 hodín, nie tak dlho potom, čo som otehotnil a potrebujem zmeniť finančne svoju rodinu, povedal som doktorovi Ogundeleovi, aby mi pomohol, doktor Ogundele je ako žiadny iný kúzelník, kúzlo peňazí za mňa a dnes mňa a moja rodina sú finančne stabilné a robia skvelé, veril som mu a dnes som rád, že všetci viete, že toto kúzelník má právomoc zjednotiť rodiny a silu, aby vás finančne v poriadku, nad všetko má riešenie akéhokoľvek problému v živote. Všetci sme v Bohu uctievali a priniesol nám pravého proroka, aby nám pomohol s problémami. Pretože som teraz spokojný so svojím manželom, kontaktujte ho a požiadajte o pomoc. Ďakujem Dr.Ogundeleovi kvôli tým, ktorí potrebujú jeho pomoc, kontaktujte ho na jeho emailu: ogundeletempleofsolution@gmail.com alebo jeho telefónne číslo: +27618920352, môžete mu tiež poďakovať, kontaktujte Dr Ogundele a našiel šťastie.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Svedectvo o tom, ako som sa vrátil môjmu manželovi. Môj svet a môj život je späť! Po jednom roku zlomeného vzťahu ma manžel opustil bez akéhokoľvek dôvodu. Cítil som sa, ako by som mal život skončiť, skoro som spáchal samovraždu, bol som veľmi dlho emotívny. (Vďaka kúzelníkovi s názvom Dr. IREDIA), ktorý som stretol on-line. V jeden verný deň, keď som prechádzal cez internet, som narazil na mnohé svedectvá o tomto konkrétnom kúzelníkovi. Niektorí ľudia svedčili o tom, že priviedol svojho Ex lóra späť, niektorí svedčili o tom, že obnovuje liek, vyliečiť rakovinu, HIV a inú chorobu, niektorí svedčili o tom, že môže odniesť kúzlo, aby zastavil rozvod a tak ďalej. Takisto som prišiel k jednému konkrétnemu svedectvu, že ide o ženu s názvom CINDY, svedčila o tom, ako priviedla jej Ex milenku za menej než dva dni, a na konci svojho svedectva odišla e-mailovú adresu Dr. IREDIA. Po prečítaní všetkých týchto informácií som sa rozhodol skúsiť. Kontaktoval som ho prostredníctvom e-mailu drirediaherbalhome@gmail.com a vysvetlil mu svoj problém, povedal mi, aby som sa nebál, že za 48 hodín sa môj manžel vráti späť ku mne. k môjmu prekvapeniu, môj manžel prišiel do môjho domu a požiadal ma, aby som mu odpustil. Vyriešili sme naše problémy a sme ešte šťastnejší ako predtým ...
    Doktor IREDIA je naozaj talentovaný muž a nebudem ho prestať publikovať, pretože je to skvelý muž ... Ak máte problém a hľadáte skutočné a originálne kúzlo, ktoré vám pomôže vyriešiť všetky vaše problémy. On je legitímny. Obráťte sa na jeho e-mail, DRIREDIAHERBALHOME@GMAIL.COM

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Verím, že som bola skutočná, kým som to teraz nepotvrdil, pretože som sa snažil toľko vecí, aby som sa uistil, že som bola tehotná, ale nemal som šťastie, hneď som ho kontaktoval. Pripravil bylinky a poslal ich ku mne, ktoré som si vzal, o týždeň som ostal tehotná a teraz mám syna na show. Ďakujem veľmi pekne, Dr., a odporúčam Dr. Barbare pre všetkých, ktorí sú ochotní mať vlastné dieťa. Obráťte sa na neho, aby získal pomoc, aj keď je skutočný a silný, potvrdil som, kontaktujte ho v e-mailovej adrese: WhatsApp number +2347032152878 .... barbaravoodootempel@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť