utorok 24. marca 2015

John Green - Papierové mestá

O knihe: Margo Rothová-Spiegelmanová. Jej bláznivé dobrodružstvá sa zakaždým prehnali školou ako letná búrka: na gitare ju naučil hrať nejaký starký v polorozpadnutom dome v mississippskom Hot Coffee. Tri dni kočovala s cirkusantmi, lebo ich presvedčila, že by z nej mohla byť artistka. Na koncert The Mallionaires v St. Louis sa dostala tak, že sa vydávala za basgitaristovu frajerku, a keď ten s ňou naozaj chcel chodiť, poslala ho kadeľahšie. Jej najneuveriteľnejšie príhody sa vždy ukázali ako skutočné!

Tak do tejto dobrodružnej duše sa beznádejne zamiloval Quentin-Kvéčko Jacobsen, trochu zakríknutý chlapec z dobrej rodiny. Keď mu pojašená maturantka jednej noci vlezie do izby prezlečená za nindžu a odhodlaná vykonať jedenásť bodov neľútostnej pomsty nevernému frajerovi a bývalým kamarátom, Kvéčko neodmietne. To, čo povystrájajú, Quentina rovnako nadchne ako vyľaká. Lenže na druhý deň je Margo preč a zanechá po sebe len indície určené práve jemu. Vydáva sa teda na cestu plnú odbočiek, a čím bližšie je k cieľu, tým lepšie spoznáva skutočnú tvár priateľky – a možno aj svoju vlastnú.


S čelom opretým o sklo pozrela na mňa a usmiala sa. ,,Mám pre teba malý tip: pristane ti to, keď si veríš. A naopak. ,,

Môj názor: John Green... čo dodať. Veľmi sa my páči jeho tvorba. Väčšina hovorí že tie konce sú smutné. Áno sú! ale to je na tom to jedinečné. Nie zasa že budú spolu žiť šťastne až do smrti alebo že spolu zostanú a je z toho úžasný príbeh lásky. Toto je niečo nové čo dokáže človeka chytiť za srdce. Úplne úžasná kniha ktorá ma nadchla od prvej stránky a celkovo som ju prečítal za 4 či 5 dní. Nemám slov na túto knihu. Margo bola úžasná osoba, trochu divná,bláznivá a má dobrodružnú povahu a rada len tak z ničoho nič zmizne. To sa my na nej páčilo a popravde by som chcel mať jej povahu. Quentin-Kvéčko bol trochu ustráchaný no neskôr za z neho stal fakt úžasný chalan. To pátranie po Marginom zmiznutí bral veľmi vážne a od prvej chvíle som si ho obľúbil. Ben bol veľmi vtipná postava v knižke a robil tú knižku viac vtipnou ako bola. Radar a jeho omnipédia...ach. Mne sa veľmi páčil koniec aj keď viem že mnohý budú mať iný názor na túto fakt úžasnú knihu. A v lete má byť aj film na ktorý sa veľmi teším. Ďakujem Johnovy Greenovy za úžasný zážitok z tejto knihy a odo mňa táto kniha dostáva ako inak 5 hviezdičiek z 5. Ja dúfam že sa vám naša nová recenzia páčila. S pozdravom Mildo. 


3 komentáre:

  1. Táto recenzia sa my celkom páčila a knihu som si kúpil a nebanujem. Bolo to fakt dobré :) Dakujem ľudom čo majú tento blog :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mne sa tá knižka moc nepáčila. Nenadchla ma a dej bol podla mňa bol o ničom. Neni to najhoršia kniha ale ani najlepšia. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dobrá kniha! Ale "Kam zmizla Aljaška?" je lepšia. Dej mi príde nudný ale v niektorých veciach súhlasím. :)

    OdpovedaťOdstrániť