nedeľa 9. apríla 2017

Patrick Ness: Sedem minút po polnoci

O knihe: 
Conora trápia desivé sny - každú jednu noc, odkedy mamu v nemocnici sužujú liečebnými procedúrami, ktoré aj tak nezaberajú. Ale tento sen je iný. Keď sa dnes v noci Conor prebudí, v okne ho niekto čaká. Niekto starodávny. Niekto, koho neočakával. Netvor starší ako ľudstvo samo, ktorý Conorovi porozpráva tri príbehy o láske, o strate i o nádeji. Ale na oplátku chce od Conora počuť to, z čoho má najväčší strach: chce počuť pravdu.





 Prečo som túto knihu neprečítal už skôr? Nechápem ako som  mohol vždy len tak v kníhkupectve okolo nej prejsť a nevšímať si ju. Veď je to úplne dokonalé!
Keď som začal knihu čítať tak ma to hneď vtiahlo do deja a nechal som sa unášať týmto úžasným príbehom ktorý vám zaručene niečo dá do života. Mne teda dal.

Conora som si od začiatku obľúbil a bolo mi veľmi ľúto čo všetko prežíva. Veď kto už len túži po tom že jeho matka umiera na smrteľnú chorobu? Conor to nemal ľahké ani v škole. Sklamaný kamarátkou a šikanovaný spolužiakmi nie je nič príjemné. Fakt som všetko prežíval s ním a to bolo na tej knihe to čo sa mi najviac páčilo. Vžiť sa s postavou.
Príbehy ktoré rozprával netvor Conorovi boli naozaj pekné a v každom bolo nejaké to ponaučenie. Netvor bol na celom príbehu pre mňa najzvláštnejší. Bol naozaj veľmi zaujímavý.
Musím povedať že som mal aj veľmi rád Conorovu babku lebo tiež prežívala strašné chvíle.
Och! A tie ilustrácie? To je niečo nádherné a dotvárajú v knihe tú správnu atmosféru že nie všetko je farebné a plné šťastia. 
Musím sa priznať že táto kniha je asi prvá ktorá ma skutočne rozplakala. Nie tak že mi ubehla slzička ale fakt že rozplakala a tak že som si to ani neuvedomil. Proste som čítal a zrazu mi na knihu začali padať slzy. Neskutočne citlivá kniha ktorá vás chytí za srdce a nebudete ju chcieť pustiť.


Ja fakt neviem čo by som vám ešte k tejto knihe povedal. Prečítajte si ju ak ste ju ešte nečítali. Patrick (s ktorým sme sa s Naty stretli a je to úžasný človek) podal príbeh taký aký má byť. Príbeh plný strachu, smútku, lásky.

Moje hodnotenie: 5(10)/5 






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára