piatok 15. apríla 2016

Abbie Rushtonová: Nevypovedané

Oficiálna anotácia: Megan nerozpráva. 

Vlastne neprehovorila už niekoľko mesiacov.

Odháňa od seba ľudí, aj tých, na ktorých jej záleží. V hlave má uväznené niečo, čo nemôže, či skôr nesmie prezradiť. 

Potom do školy nastúpi nová spolužiačka. Jasmine je veselá, krásna a nesmierne utáraná dievčina. 

Megan si to nevie vysvetliť, ale život jej odrazu pripadá krajší a zaujímavejší. Rada by zasa rozprávala a zdá sa, že Jasmine je ten správny dôvod, prečo začať.
No čo ak nájde svoj hlas a zároveň stratí všetko ostatné?



Originálny názov: Unspeakable 
Počet strán: 272
Väzba: brožovaná
Rok vydania: 2016

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu YOLi a knihu si môžete kúpiť TU!

Začnem obálkou. Obálka knihy je nádherná. Ona vyzerá dobre na obrázku ale keď ju máte v rukách tak je to úplne že aaww. Takže obálka má odo mňa určite 5/5 

Teraz trochu k postavám. Megan mi od začiatku bola veľmi sympatická. Mal som ju veľmi rád aj napriek tomu že nerozprávala. Stačili mi jej myšlienky ktoré boli ako nevypovedané slová.
Megan bola ale aj veľmi záhadná a stále som nevedel že čo vlastne urobila tej mŕtvej kamarátke. Potom to začalo vyzerať tak že ona môže za jej smrť. Bolo to s ňou veľmi zamotané. 
Jasmine. K nej som si musel zo začiatku nájsť cestu. Prišla mi až moc ukecaná. A ešte k tomu sa chvíľu kamarátila so Sadie (to je taká školská mrcha), ale potom keď sa začala rozprávať s Megan aj napriek tomu že nerozpráva mi prišlo zlaté. Málo kto sa skamaráti s človekom kto nič nehovorí. No oni dve si k sebe našli cestu a stali sa najlepšími kamarátkami. (Neskôr aj niečo iné)
Luke sa objavoval v príbehu len párkrát no vedel som že nakoniec tak bude mať aj nejakú väčšiu rolu. Bol celkom milí a aj vtipný. Nakoniec sa mi moje slová potvrdili takým spôsobom aký som ani nečakal. Luke sa vtedy ukázal čo je zač!!

Postavy s knihe boli premyslené a všetky tam pasovali. Dokonca aj Sadie bola na konci o čosi lepšia ako na začiatku. 

Príbeh knihy mi prišiel originálny. Nič podobné som ešte nečítal a musím povedať že kniha ma veľmi prekvapila. Ja som prevažne zaťažený na fantasy ale niekedy je dobré prečítať si aj nejakú takúto knihu ktorá vám možno aj niečo dá. Mne dala veľa. :)
Kniha sa čítala veľmi ľahko a mal som ju prečítanú za 3 dni. Stránky mi len tak behali pred očami a zrazu tam na mňa svietilo poďakovanie. Ani neviem ako. Do tejto knihy som bol doslova ponorený a nakoniec ma aj mrzelo keď som to dočítal. Chcel by som viac takýchto kníh ktoré ma chytia za srdce a budem nad nimi ešte dlho rozmýšľať. Knihy sa aj napriek mojím očakávaniam skončila veľmi dobre. Všetko sa vyriešilo a nezostalo tom nič otvorené s čím by som si ešte lámal hlavu. 


Kniha si ma získala ako sa to len dalo a ku knihe sa budem ešte veľa krát vracať pretože táto kniha u mňa prekonala aj obľúbené Všetky skvelé miesta a dokonca aj Papierové mestá. (toto sú také moje top knihy s podobnou tématikou)
Nakoniec vám musím ešte povedať že knihu by ste si mali všetci prečítať. Je to dokonalý príbeh plný zvratov, priateľstva a lásky. :)

Nezostáva mi nič iné ako dať knihe 5 hviezdičiek z 5. 

Mildo 

1 komentár:

  1. Mě tahle kniha ze začátku hodně zaujala především kvůli nádherné obálce, bohužel jak postupně zjišťuji, sice je často vychvalovaná, ale tak nějak se nejedná o žánr, který by mě bavil. Takže snad někdy příště :)

    Lory Humble

    OdpovedaťOdstrániť