nedeľa 21. mája 2017

10 typov čitateľov

Po neskutočne dlhej dobe tu máme nový článok (ktorý nie je recenzia). V poslednej dobe sa toho deje veľa, tak sme ani ja ani Milan nemali priveľmi čas písať, ale snažíme sa to nejako zvládať. Tak 3 dni dozadu ma napadlo, že by som vám mohla tak trochu vtipne napísať článok o ľuďoch, ktorí čítajú knihy - čiže o nás.
Je jednoduché vytvoriť jeden stereotyp, že všetci ľudia, ktorí radi čítajú väčšinou bývajú doma zakutaní pod paplónom s hrnčekom čaju alebo kávy. Niektorí ale do tejto skupiny nezapadajú. Skorej väčšina z nás do tejto skupiny nezapadá. Nie že by bolo niečo zlé na čítaní pod paplónom, ale existujú rôzne podkategórie, teda aspoň podľa mňa. Ja som sa v určitých momentoch svojho života našla v každej, alebo som stretla niekoho z týchto kategórií.

1. Ten, čo číta všetko naraz
Väčšina z nás by mala mix v príbehoch už len vtedy keby sme naraz čítali dve knihy. Ale sú tu niektorý šťastlivci, ktorý majú naraz rozčítaných aj 10 kníh a aj tak vedia, o čom ktorá je.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt books gif

2. Ten, čo má najkrajšie knihy
Všetci poznáme (alebo ak ste ten šťastnejší tak ste týmto človekom) tohto človeka, ktorý má vždy v svojej veľkej knižnici doma tie najkrajšie knihy, v najdrahších obálkach a nebojí sa investovať aj do anglických hardbackov.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt books gif

3. Ten, čo číta klasiku
Tohto človeka veľmi ľahko nájdete v antikvariátoch, kde zvyčajne hľadá Pýchu a predsudok v jeho vysnenej obálke, ktorá už je dávno vypredaná. Čítal už všetky klasiky od Sestier Bronteových až po Shakespeara. Dokonca ich čítali dobrovoľne, nie len ako povinné čítanie.
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt reader gif

4. Ten, čo "číta" audioknihy
Každý z nás sa v určitom momente ocitne v tejto situácii. Audioknihám sa poväčšine vyhýbam aj keď proti nim nič nemám. Predsa len si niekedy radšej vypočujem celé povinné čítanie za hodinu a pol než by som mala niečo také nezáživné čítať dva týždne a aj tak z toho nič nepochopiť. 
Samozrejme do tohto typu sa zaraďujú praktický ľudia, ktorý si radi ušetria čas a počúvajú svoje obľúbené príbehy hoci aj pri upratovaní. 

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt headphones gif


5. Ten, čo všade bol - všetko čítal
Títo ľudia sú jednoducho skúsení. Vždy keď si už myslíte, že ste objavili novú knihu, oni ju jednoducho čítali už predtým. Niekedy to je dokonca tak, že sa s tou knihou už narodili. Vždy o všetkom vedia, poznajú dátumy kedy knihy vychádzajú a vedia o všetkých novinkách skôr než ktokoľvek iný. 

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt ive seen it all gif

6. Ten, čo čítal iba Harryho Pottera
To isté platí o fanúšikoch Twilightu. Vždy sa nájdu ľudia, ktorí sa zamilujú do jednej série a tú prečítajú aj 200-krát, ale po žiadnej inej knihe nesiahnu. 

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt harry potter gif

7. Ten, čo knihu nikdy nedočíta
Čitatelia, ktorý každý týždeň začínajú inú knihu, ale len ojedinele ju dočítajú dokonca. 

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt putting down a book gif

8. Ten, čo spoileruje
Tento človek nie len že miluje spoilerovať všetky knihy (nie že by som toto bola celá ja), tiež si napríklad rád prečíta spoilery ku knihe dopredu. 
Samozrejme jeho obľúbenou činnosťou je prezrádzanie deju ľuďom, ktorý knihu ešte nečítali. 

Súvisiaci obrázok

9. Ten, čo miluje filmy
Väčšina bookloverov vždy povie, že kniha je lepšia ako film a kľudne sa za to aj pobijú. Ale nájdu sa niektorý, ktorý viac ako knihy, milujú ich filmové adaptácie. 

Súvisiaci obrázok

10. Ten, čo všetko prežíva
Myslím, že každý z nás sa raz stane týmto typom. Záleží to totiž na knihe, niekedy je jednoducho príliš emočne vyčerpávajúca. 

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt crying gif



6 komentárov:

  1. Taak to je peckový článok :D 10tka som čistá ja :D dokážem sa rozplakať nad hocijakou nepatrnou malichernosťou :D :D Ktorý typ si ty? :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. asi by som povedala, že som trošku z každého ale najviac asi ten, čo spoileruje, ja si jednoducho nemôžem pomôcť

      Odstrániť
  2. Veľmi dobrý článok :D Aj ma pobavil, no bol aj nesmierne zaujímavý. Našla som sa v 10 a aj v 3, pretože klasiky milujem, no nečítala som ich zatiaľ veľa, no časom dúfam, že áno :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ja tiež zbožňujem klasiky, ale nie zrovna všetky, dosť to závisí na období a na príbehu. Som rada, že sa ti článok páčil :)

      Odstrániť
  3. Som prvý typ. Fakt. Práve teraz mám rozčítaných tak 5 kníh :D :D a na teba presne sedí ten čo spoileruje :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Toto je super! Celkom sranda, ako mi pri jednotlivých číslach vyskakovali v hlave mená konkrétnych ľudí a potom som prišla k desiatke a úplne som sa v nej našla. Výborný článok :)

    OdpovedaťOdstrániť