utorok 14. júla 2015

Cassandra Clare - Mesto skla (Nástroje smrteľníkov #3)

Oficiálna anotácia: Jocelynin život je naďalej v ohrození. Clary ju chce zachrániť, a tak musí navštíviť Mesto skla, domov všetkých Tieňolovcov, aj napriek tomu, že vstupom do mesta porušuje všetky zákony. Až na mieste sa dozvedá, že Jace ju tam vôbec nechce a jej najlepší kamarát Simon skončil vo väzení. Tieňolovci totiž nedôverujú upírovi, ktorému neškodia slnečné lúče. 
Valentine zoskupuje svoju armádu démonov, s ktorou chce zničiť všetkých Tieňolovcov. V zmätku prichádzajúcej vojny sa musia Tieňolovci rozhodnúť, či budú bojovať po boku s upírmi, vlkolakmi a ostatnými Dolnosveťanmi, alebo proti nim. Jace si postupne uvedomuje, čo všetko je ochotný riskovať pre Clary, ktorá musí sústrediť svoju nové schopnosti, aby ochránila Mesto skla - ale za akú cenu? 
Láska je jedným zo smrteľných hriechov a tiene minulosti sa načahujú za Clary a Jaceom, ktorí sa musia postaviť Valentinovi.

Myslím, myslím, myslím - že toto bola zatiaľ najlepšia časť :D
Bude to asi aj tým, že Cassie plánovala TMI nechať iba ako trilógiu. 1. a 2. časť sa schyľovali k maxi final battlu (ktorý sme aj dostali, ale k tomu neskôr) a lepšia správa mohla byť len, že táto séria bude pokračovať ďalšími tromi. 


Oceňujem zmenu prostredia. Z New Yorku do všetkými zbožňovaného mesta Skla - Alicante. Konečne som spoznala aj iných tieňolovcov, nie len tých z Inštitútu. Zistila som ako vyzerá normálny tieňolovecký deň. Naješ sa - zabiješ démona - naješ sa - zabiješ démona - naješ sa - ideš spať. A tak dookola. xD Spoznala som zákony a radu - plnú idiotov. 

Clary bola ako vždy (za posledné dve knihy) odvážna a cieľavedomá aj napriek tomu, že ju dosť dostala celá tá vec so súrodencami. Veď koho by to nedostalo?!  Síce nie sama, ale znovu zachránila situáciu ako správna hrdinka.

Jace proste stále zabíjal - doslova aj slovne. Jeho hlášky boli ako vždy brutálne  aj keď som z neho mala pocit, že niečo nie je až tak v poriadku. A ani nebolo. Tak by ť zamilovaný do svojej sestry? Ale ani to ho neodradilo a stále Clary miloval. 

Teraz už všetci viete ako strašne shipujem incest! :D 

Simon, Izzy a Aleca a Magnus boli vždy na blízku a ich problémami a život nám boli viac priblížené. Príbeh bol písaný aj z ich pohľadu! Jéééj! 
Obľúbia som si aj staré aj nové postavy, ktoré pribudli. Taká Aline, či Lukeova sestra Amatis.  Boli to také postavy, že neboli ani extra skvelé ale ani mi nedali dôvod ich nemať rada. 

To ale neplatí o Sebastianovi. Mne ten chlapec prišiel od začiatku nesympatický a čudný. Ešte aj po tej scéne s Clary... Mne sa ani za svet nepáčil akokoľvek som si ho chcela obľúbiť ako potenciálneho Clarynho priateľa. Ale vysvitlo že...  SPOIL....

Taktiež Valentine mi už nepripadal taký super zloduch. Už bol až moc psycho a liezol na nervy. Jeho tajné a zákerácke plány boli už moc. Bol taký idiot! Myslí si, že je najviac a že môže každému rozkazovať ako má žiť a či vôbec má žiť. 

Vzťahy medzi postavami sa vyhrotili. Zrodilo sa veľa párov o ktorých sme vedeli, že majú potenciál ale ani sme nedúfali. (MALEC!!!!!!) Sem tam som bola aj domotaná, že kto koho miluje a kto koho ne. Vznikali situácie, ktoré som nečakala a ani som si miestami nevedela predstaviť. Niektoré časti som ani nevedela rozdýchať. 

Vojny, bitky, smrť - na každodennom poriadku. Teraz toto množstvo vynásobte tromi a dostanete aké množstvo sme dostali na konci tejto knihy. + je to všetko skvele opísané, akoby ste boli na tom mieste a bojovali s nimi. Vojnu ale riešili len tieňolovci a dolnosveťania, čiže ľudí (obyčajných) sa to netýkalo. Ten koniec bol taký zlatý - hlavne to ich riešenie ako poraziť Valentina. A tie scény v Sieni Dohody - to je asi moje naj miesto. <3


Tiež som zistila ako to bude s Clary a Jacom! :P

Genialita tejto knihy vás dostane a bude sa vám až rozum zastavovať, že ako mohol niekto niečo takéto vymyslieť. Aj keď na niektoré veci prídete skôr ako samotné postavy xD.

Dávam 5 z 5 ako inak :)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára