nedeľa 8. januára 2017

Rick Riordan - Percy Jaskson - More obľúd

O knihe: Percy Jackson si už zvykol na to, že nie je obyčajný chalan z New Yorku – ako syn boha mora Poseidóna patrí do dvoch svetov, ľudského aj mytologického, kde sa to hemží zákernými a krvilačnými obludami. A mnohé z príšer, ktoré donedávna poznal len zo starých gréckych bájí, ho teraz chcú pripraviť o život...Po nečakane pokojnom školskom roku sa v posledný deň pred prázdninami na Percyho zosype celá lavína problémov – hodina telocviku sa zmení na vybíjanú s ľudožrútskymi obrami, kamarát Grover sa dostane do problémov a Táboru polokrvných hrozí zničenie. A tak sa Percy a jeho priatelia vydávajú na ďalšiu nebezpečnú výpravu...






Na túto knihu som sa už dlho chystal pretože prvý diel sa mi naozaj páčil. Do tohoto druhého dielu som išiel s veľkým očakávaním že to bude ešte lepšie. A to teda bolo!

 Ešte niečo k obálke knihy. Je krajšia ako obálka prvého dielu ale inak stále nie moc pekná. Vedel by som si tie obálky predstaviť aj krajšie. :D 

Percy v tomto diely bol ešte lepší ako v tom prvom. Príde mi že týmto dielom  bolo aj jeho správanie už trochu také vyspelejšie ako v prvom. Áno je to len rok po prvom diely ale naozaj mi príde že Percy sa zmenil. V dobrom. 
 Annabeth bola zasa skvelá. Odvážna, múdra a proste super! :D Asi moja obľúbená postava z celej knihy. 
Grover. Tak ten sa v tomto diely moc neobjavoval ale to malo dôvod pre ktorý tam vlastne takmer celú knihu nebol. :D :D  On bol pre mňa zasa taký neutrálny ako v prvej knihe. Ani som si ho moc neobľúbil ale zasa ho ani moc nemám rád. 
V príbehu sa nám objavila aj nová postava. Bol to vlastne Percyho brat Tyson. A bol to kyklop. Ale on bol super. Nemotorný ale zato vtipný. :D   
Dosť sa tu objavovala aj  Clarisse, ktorá v prvom diely moc nebola. A tam som ju ani nemal rád. Ale v tejto knihe som si ju aj celkom obľúbil. Stále bola hnusná ale už to bolo také lepšie. :D 


More oblúd bolo geniálne. Príbeh mi prišiel naozaj lepší ako ten prvý. V prvom sa Percy ešte len zoznamoval s vecami o ktorých nikdy nevedel. So svetom o ktorom nič nevedel. Väčšina príbehu sa odohrávala v mestách USA. No tu sme sa zatúlali to krásneho ale hlavne nebezpečného mora oblúd. Boli tu aj sirény, vodné kone(na ktorých názov si nespomeniem), mechanický býk a proste celkovo to bolo kúzelné. 
Celé to bolo vlastne o záchrane Grovera a nájdení zlatého rúna na vyliečenie stromu ktorý chráni tábor polokrvných pred monštrami. Bolo to veľmi zaujímavé dozvedieť som ďalšom čarovnom predmete a ešte aj o takom ktorý môže robiť také zázraky aké nakoniec aj spravil. 
Kniha bola akčná a dynamická. Ja som sa pri tejto knihe znova nenudil. Bolo to niečo úžasné.
Od tejto knihy budem túto sériu radiť k svojim obľúbeným pretože som si svet Percyho Jacksona zamiloval!

Moje hodnotenie: 5/5      


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára