pondelok 31. augusta 2015

James Dashner- Labyrint: Útek

Ten pocit keď napíšete rezenziu, robíte na tom dve hodiny a potom sa vám zmaže. Bolo mi z toho do plaču. Samozrejme za recenzný výtlačok ďakujeme YOLi! Uvidím ako napíšem túto, no nič si nepamätám z toho čo som písal prvýkrát. Bude to možno horšie a možno lepšie. 

Konečne sme sa dočkali slovenského prekladu Labyrintu. Bol som strašne rád, keď sa my kniha dostala do rúk. Síce preklad bol trochu divný ale dalo sa to vydržať pretože tá kniha bola fakt super a už sa teším keď vydajú aj druhý diel. Hneď si ho zadovážim. 


O knihe: Predstavte si, že sa preberiete vo výťahu a jediné, na čo si spomínate, je vaše meno.To sa stalo Thomasovi. Nemá nijaké spomienky na rodičov ani na domov. Pamäť má prázdnu, ale nie je v tom sám. Keď sa dvere výťahu otvoria, obklopia ho cudzie deti a privítajú ho na Fleku, čo je široký otvorený dvor ohraničený kamennými stenami. Ani oni netušia, prečo alebo ako sa sem dostali. Každých tridsať dní sa vo výťahu objaví nový chlapec. Flekári túžia vrátiť sa domov, ale zatiaľ nenachádzajú riešenie, ako sa dostať z labyrintu. Lenže potom sa niečo stane...


Začnem obálkou. YOLi ja Vám zo srdca ďakujem, že ste zanechali filmovú obálku! Som mega nadšený, že aj druhý diel bude mať filmovú obálku. Obálke by som vytkol len to, že ten nápis autora nemali dávať žltou farbou, pretože to tam nesedí, ale radšej bielou.
 Ešte by som sa chcel spýtať, prečo dali na zadnú stranu obálky, že film sa práve premieta v našich kinách? Veď sa premietal minulý rok a teraz v septembri sa bude premietať už druhý film.


Postavy boli niektoré dobré a niektoré my zasa vôbec nesadli. Najviac som si obľúbil Chucka pretože vedel byť pozitívny aj v situáciách kedy by ste to nečakali. Bol vtipný a proste fakt super postava, ale to čo autor s ním urobil na konci ma rozbilo a zrútilo my to život. Ach jaj. Dosť som si samozrejme obľúbil aj Thomasa. Veď je to hlavná postava. Ale vedel by som povedať v ktorej knihe som mal túžbu hlavnú postavu zabiť. Že Saeculum? :D Thomas bol pre mňa dobrá postava hlavne kvôli tomu že som si bol s ním podobný v jednej veci. A tou je zvedavosť. Moja je ešte väčšia ako tá jeho. :D No booože tak som zvedavý nooo. :D Theresa. Tú som si vôbec neobľúbil a ani neviem prečo. Proste my prišla divná. Alby bol taký nesympatický že som ho nemal rád. Bol strašne hnusný na Thomasa a proste s prepáčením ,,arogantné hovedo,, . Prepáč. Gally bol asi najhoršia knižná postava ever. Hajzel a nič iné len hajzel. Nenávidel som ho. To jeho správanie nadradeného. Agrrrr. :D Budem zlý naňho. To by bolo k postavám asi všetko a vrhneme sa do knihy. 


Knihu by som dokázal  popísať jedným jednoduchým slovom. Dokonalosť. Autorov štýl písania bol jednoduchý a nič čo by sa nedalo pochopiť. Autor nás zaviedol do úžasného post apokaliptického sveta ktorý bol originálny. Úžasne prepracované a premyslené do každého detailu. No proste úžas. Kniha vás nútila čítať stále ďalej a ďalej. Už len kvôli tomu aby ste zistili čo je tajomný labyrint zač alebo či sa z neho dostanú. Čo sú zač nechutné potvory v labyrinte? A kto ich tak ,,zavrel,, ? Toto boli moje najčastejšie otázky. James si super spisovateľ a ďakujem ti za toto (pre mňa) majstrovské dielo. Stalo sa mojou obľúbenou knihou. Ale autor dokázal aj ublížiť. Ublížiť tým že keď si myslíte že je už všetko v pohode on to všetko zmení a to vám zrujnuje život. :( James!!!! Ale aj tak je to môj obľúbený spisovateľ. Tuto fantasy (pre mňa skôr distopickú) trilógiu určite všetkým odporúčam. Je to mega super. 

Dúfam že som napísal všetko potrebné a že sa vám bude tento článok páčiť možno aj viac ako ten prvý. 

Moje hodnotenie: 5/5

Mildo

2 komentáre:

  1. Ja som chcela Labyrint čítať už celú večnosť, no počkala som si na náš preklad a neľutujem, že som čakala. Na dobré veci sa predsa čakať oplatí :D. A toto nebolo dobré, ani výborne, ale neopísateľne perfektné. Ja som pri tom ani nedýchala :D. Bolo to úžasné a už sa neviem dočkať na druhý diel. Je super, že ho vydávajú tak rýchlo :). ...Pekná recenzia :)!

    OdpovedaťOdstrániť