nedeľa 20. augusta 2017

Jennifer Niven: Vesmír na pleciach [sj]

O knihe: Libby Stroutovú vraj každý dobre pozná – veď pred pár rokmi ju vyhlásili za najtučnejšiu tínedžerku sveta. No nikto sa neunúva nazrieť jej do duše, aby zistil, kým naozaj je a čím si prešla.
Jacka Masselina vraj tiež každý dobre pozná. Je šarmantný, má štýl a vie, ako zapadnúť. No nikto netuší, že skrýva tajomstvo: trpí zriedkavou neurologickou poruchou a nie je schopný rozoznávať tváre. On sa však tvári, že je nad vecou a nikoho si príliš nepúšťa k telu.

Až kým nestretne Libby. Na začiatku ju Jack pred spolužiakmi kruto poníži a ona mu za to jednu strelí. Najprv na seba zazerajú, no neskôr príde čosi, čo nečakali... postupne sa medzi nimi rodí zvláštne priateľstvo. On začne obdivovať Libbinu odvahu, razantnosť a veľké srdce, jej sa zasa zapáči Jackov šarm, zmysel pre humor, oddanosť blízkym. Odkedy trávia veľa času spolu, už necítia takú osamelosť v duši. Jednoducho tak to je – niekedy stretnete človeka, ktorý vám obráti celý svet hore nohami.

Viem že na túto knihu už robila recenziu aj Naty, ale ja sa proste musím k tejto knihe vyjadriť tiež. Od autorky som už čítal Všetky skvelé miesta. (recenzia TU) Tá kniha bola dokonalá a proste som si ju naozaj zamiloval a je to stále pre mňa najlepšia YA kniha. Nemohol som si nechať ujsť túto jej novú knihu. Kým sa čakalo na preklad tak som na ňu aj zabudol. A raz keď som bol v kníhkupectve som ju tam zbadal. Bol som prekvapený že už vyšla a ja som ju tam proste nemohol nechať. Tak som domov odchádzal s novou knihou a keď som prišiel domov tak som ju začal aj hneď čítať.


Libby som si zamiloval už od začiatku. Ona je tak super. Páčilo sa mi ako jej bolo jedno čo si o nej ľudia myslia a išla si za svojím snov aj keby sa jej mali smiať. Tancovanie bol jej život a ja som jej prial nech sa jej splní sen.  Bola vtipná ale mala aj svoje slabšie chvíle, takže nebola taká... neviem ako to povedať. Proste pár vecí ju vedelo zlomiť. Snáď ma chápete.
Jack. Zo začiatku som ho nechápal. Ani som ho dokonca nemal nejak moc rád. Lenže postupne ako sa príbeh vyvíjal tak som pochopil čo prežíva a nakoniec som si ho fakt obľúbil. Dokonca viac ako Libby.
Už od začiatku som vedel že to bude niečo úplne iné ako Všetky skvelé miesta. Že to nebude také smutnejšie. (Ak ste čítali Všetky skvelé miesta tak viete čo tým smutným myslím) Ale ten príbeh bol tak dobre napísaný že ma proste chytil a nevedel som sa od knihy odtrhnúť. Veľmi veľa krát som mal pri čítaní tejto knihy pocit znechutenia, nad tým aký vedia byť ľudia krutý. To ako nazývali Libby bolo hrozné. Bolo mi jej hrozne ľúto. Ale ona sa stále držala.
Autorka vie skvele písať a dokázala mi to už druhý krát a dokonca s iným príbehom. Vie tak úžasne opísať jednotlivé situácie že máte pocit akoby ste tam boli s postavami a pozerali sa na nich. Táto kniha je proste skvelá. Aj keď stále neprekonala Všetky skvelé miesta ktoré ma doslova chytili za srdce a potom ho vytrhli, tak to bolo úžasné!

Knihe musím dať hodnotenie 5/5 

Ak ste knihu čítali tak mi napíšte ako sa páčila vám. Som zvedavý či je niekto z nej rovnako nadšený ako ja. :D

1 komentár:

  1. Ja som knihu priam hltala,kniha Všetky skvelé miesta je pre moje srdce veľmi dôležitá a keď som sa dopočula,že tá istá autorka vydala novú knihu hneď som ju chcela. A zamilovala som si ju. Krásne dokonalá.

    OdpovedaťOdstrániť